Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
"Opphengsstropper" på bak-aksling HGV.
Lagt inn av: Tommy R.O (---.bluecom.no)
Dato: May 20, 2006 10:18PM

Hei.
En av "stroppene" (eller hva de heter? ) på bak-akslingen på min kjære Amazon HGV er røket. Er disse bare på HGV?, og er de lett å få tak i?

Ellers takk for veldig mange fine innlegg her..

Hilsen Tommy.


Re: "Opphengsstropper" på bak-aksling HGV.
Lagt inn av: Thomas H (---.bb.online.no)
Dato: May 21, 2006 11:29AM

Hei,
i reservedelskatalogen til Volvo kalles stroppene for "dämparband" på svensk. Stroppene brukes både på HGV og sedan. Men det er forskjellig art. nr. på dem, så de går nok ikke å bruke om hverandre. Du får nok kjøpt dem hos de fleste som forhandler eldre Volvo-deler. De koster rundt 50 lappen, hvis jeg ikke husker feil.

Re: "Opphengsstropper" på bak-aksling HGV.
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: May 22, 2006 06:36PM

Hei,

Balatareimene (dämparbandene) er lengre til Hgv enn til sedan. Men det er ingen problem å få tak i slike. Hos Clkassic Car Parts as koster de kr 87,- pr stk, minus evt medlemsrabatt.

Mvh Arve Larsen

Re: "Opphengsstropper" på bak-aksling HGV.
Lagt inn av: eldar novak (---.bb.online.no)
Dato: May 24, 2006 11:33PM

hei , jeg har laget "dämparband" av vanlig kjetting. men det skranlet litt, har forøkt med nylon lastestropper og jeg bruker loddebolt for og svi hull til boltene, det er en brukbar erstatning, man tar hva man har. MEN jeg er litt usikker på avstanden mellom hullene, jeg vet det er forskjellig avstand på combi og sedan, om noen vet den eksakte avstanden mellom hullene ville det vert supert om jeg fik vite det,

hilsen Eldar Novak



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character P defined in its font.