Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
senkefjærer til HGV
Lagt inn av: Erik Endre (---.80-203-136.nextgentel.com)
Dato: March 17, 2006 07:15PM

Hei der ute i amazonland,

Lurte på om det finnes muligheter til å få tak i noen senkefjærer til Hgv som ikke har vært bort i vinkelsliperen. Lesjøfors leverer jo til sedan, har selv 40 mm på 70 modellen min. Disse erfarer jeg som vell stive i kombinasjon med bilstein demperne som sitter på. .Men moro så lenge man ikke er flere enn to i bilen.

Problemet er familiens 67 hgv med 2.2 ,Od og original sperre, den er utsyrt med Bilstein og Ipd stag foran men ligger ikke så godt på vegen som man skulle ønske.
Problemet er at den gynger for mye i høyere hastigheter og den kunne ha vært bedre i svingene. 70en min rer jo som go kart å regne i forhold men den er til gjengjeld ikke så veldig glad i fartsdumpler. Vi hadde en hgv med fjærer av sorten black and decker en gang, den lå som ett skudd i svingene, men det er jo ikke helt trygd da..foretrekker å ha komplette fjærer...
Er det noen der ute som har eller kjenner til noen som har fått tak i noen vellykkede forsøk på fabriserte senkefjærer til Hgv. Tror at 30mm bør holde for stabiliteten, noen som har en mening om dette...?

Mvh Erik Endre

Re: senkefjærer til HGV
Lagt inn av: Simon (---.0510.adsl.tele2.no)
Dato: April 09, 2006 11:32AM

Eiker motorshop...



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character M defined in its font.