Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Tannstang på Amazon
Lagt inn av: Esp1 (82.196.194.---)
Dato: January 04, 2006 10:56PM

Er det noen som har hørt noe eller vet noe om å bruke tannstang i stedenfor snekke på Amazon.
Holder på å bygge en moderne Amazon og vil ha inn ei mere presis og god forstilling i den.
Ønsker helst ei tannstang med kort styring og servo.
Tenkte litt på en i fra 240, men har hørt noe om at den blir for bred.
Setter pris på hjelp...

Espen

Re: Tannstang på Amazon
Lagt inn av: kim (---.bb.online.no)
Dato: January 06, 2006 12:25AM

Hei Espen..

Har ikke noe spes. peiling på dette, men jeg mener å ha sett dette på en tysk registrert Az på Vallåkra for noen år tilbake.
Den hadde 850 turbo motor og tannstangstyring. Så det er helt sikkert mulig å få dette til..!

Lykke til..

Kim..

Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: January 10, 2006 10:29PM

Husker ikke hvor jeg har det fra, men jeg har hørt om en Amazon med tannstang fra Opel Kadett C. Om så virkelig var tilfelle er vanskelig å få verifisert etter 10 - 15 år, men det er et sted å begynne å lete etter en passende tannstang.

Lagt inn av: ove johnny solberg (---.bb.online.no)
Dato: May 19, 2006 10:13PM

det er helt korekt som Aardal sier ,kjørteamazon i bilcross for tre år siden tanstang fra ascona b på den og kadett er jo så og si det samme men jeg vet ikke hvordan den var montert.

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.