Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Boltmønster
Lagt inn av: Thomas Hansen (---.bb.online.no)
Dato: December 05, 2005 12:44AM

Hei,
jeg restaurerer for tiden en 1970 mod. Amazon. Siden motor skal trimmes opp endel, kommer jeg til å tilpasse en bakaksel fra 240. Og får dermed 240's boltmønster bak. Noen som har tips om hvordan å bygge om til 240's boltmønster fremme også? F.eks, passer nav ifra 140/240 på Amazonens bremseskiver, dersom man freser nye hull til hjulboltene i Amazonskivene? Evnt. andre/bedre måter å bygge om på? Takknemlig for svar! Thomas H.

Re: Boltmønster
Lagt inn av: eldar novak (---.bb.online.no)
Dato: May 08, 2006 08:13PM

hallo thomas.
jo jeg tengte jeg ville nevne : de gamle 140-felgene har samme boltsirkel som 240. bortsett fra boltsirkelen er felgene helt like å se på som amazonfelgene, altså: gamle 140 felger passer på 240aksel, og man kan ikke se forskjell amazon /140-felgene. dette har jeg stor tro på .

Re: Boltmønster
Lagt inn av: flatlusa (---.80-202-129.nextgentel.com)
Dato: May 08, 2006 10:14PM

Du må få tak i nav fra en P1800 mod 70 - 73. De passer rett på, og vips så har du 140-seriens boltsirkel fremme!

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.