Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 5,5" felger
Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
5,5" felger
Lagt inn av: Olav Bjerknes (---.dialup.online.no)
Dato: June 24, 2003 09:06PM

Noen som vet hva strøkne 5,5" felger til Amazon er verdt? Hva kan man regne med å få igjen for 4 stk. med nye dekk?


Re: 5,5" felger
Lagt inn av: Rune Moholt (---.dialup.online.no)
Dato: June 25, 2003 04:10PM

Hei,

Jeg har blitt meg fortalt at "bruksstand/pene" 5,5" felger. Originale, sådan, kan man få igjen ca 4000,- kr - dette med utgangspunkt i bare felgene.

Hva man kan forvente av 4stk originale, strøkne 5,5" felger med nye dekk
blir vel opp til deg å vurdere.

Re: 5,5" felger
Lagt inn av: PÃ¥l-Magnus Lillleberg (---.daxnet.no)
Dato: June 25, 2003 08:54PM

Hei alle sammen!

Prisen på 5,5" felger er tydelig gjenstand for kjent økonomisk teori angående tilbud og etterspørsel. 5.5" felger er for mange vanskelig å få fatt i, og noen har fått for seg at dette er "gull". og skal kremme maks.
Riktig nok er det ikke mange felger tilsalgs hver dag, men om man smører seg med litt tålmodighet er det mulig å finne felger. Det forutsetter at man faktisk oppsøker noen markeder o. l, og gjerne i Sverige.

Tilstanden på felgene skal være avgjørende for prisen. Bruksfelger som ikke er en del av sett, gjerne urunde, og bulkete er ikke verdt "fem sure sild". De skal jo tross alt brukes på bilen og gi en kjøre opplevelse, og ikke en "hompetitten tur". At minste pris på felgene skal være 4000, er jeg i så måte ikke enig i. At 3000 kan være et utgangspunkt, er noe jeg jeg kan samtykke i. Får felger med fin "sølv-metalic" og tilhørende dekk, må prisen gjerne være opp mot 6000. Men det skal være bra felger og dekk.

For de ekstra som har lyst til å undersøke videre skal det nylig være solgt et parti nye 5,5" felger i Nederland. Dette er overliggere fra USA. Prisen på disse kan jo være artig å sammenligne opp mot godt brukte 5,5" i Norge.

Forøvrig bør alle være oppmerksomme på at 5,5" felger til 140 biler tilsynelatende er like, men har annen bolt sirkel. Dette kan bli et dyrt kjøp, og det er sjeldent bytte rett.

pml

Re: 5,5" felger
Lagt inn av: Rune Moholt (---.dialup.online.no)
Dato: June 26, 2003 11:08AM


Hei,

Til å begynne med vil jeg bare bringe på det rene at jeg har ikke satt minstebudet på 5,5" flg til 4000,-NOK.

Jeg tok bare utgangspunkt i hva jeg hadde hørt da jeg en gang i tiden var på utkikk etter 5,5" flg selv - og forespurte meg en rekke personer ang. pris, da jeg også var en smule usikker på verdien av originale 5,5", og jeg tar utgangspunkt i originale her, selv om det ikke er nevnt ovenfor.

Det jeg også vil inn på i denne sammenheng er vurderinger av hva som kan defineres som "pene felger", "bruksstandfelger" og "stygge felger". Vurderingen av hvorvidt noe er pent, eller i bruksstand varierer stort fra person til person.

Men er felgene stemplet 5,5", rundheten og balansen er god, og felgene er i bruksstand (utgangspunkt i hva jeg måtte mene er bruksstand) så er 4000,- en overkommelig pris.

Dette er selvsagt opp til hver enkelt å vurdere, hvorvidt felgene er pene/stygge, og hva man måtte ønske å betale/forlange for et sett felger.

Dette fortsatt til diskusjon om noen skulle se seg uenige.

Re: 5,5" felger
Lagt inn av: Eivind Sæves (---.dialup.online.no)
Dato: April 12, 2004 10:44PM

Morn mitt navn er Myrern og jeg har drevet med bil siden 9årsalderen og har eid over 200 spesiele kjøretøyer alt fra gamle 20tallere og opp til 70is . Har kjøpt mange sett for 1500 til 2000 også i senere tid, rundt enn3 laken idag er passe pris, det er ikke gull, kjøpte like før påske et sett til pris 1800 spenn. Det er bare å følge med .

Re: 5,5" felger
Lagt inn av: felger (---.85-200-3.bkkb.no)
Dato: September 18, 2005 04:36PM

jeg betalte 1100 sv.kr .mye billige deler i sverige

Re: 5,5" felger
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: December 10, 2005 12:48PM




Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character T defined in its font.