Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Slavesylinder
Lagt inn av: Øyvind (79.161.196.---)
Dato: October 07, 2009 07:49PM

Hei, har en P1800, men velger å spørre her da jeg har hatt suksess med det tidligere.
var ute å kjørte i dag og merket at clutchen virket noe slapp, og det var til tider vanskelig å få den i gir.
Antar at det kan være slavesylinderen som lekker og vurdere da å kjøpe ett repsett for å fikse dette.
Har jeg rett i mine antagelser?
Er det noe en med litt skruerfaring kan fikse selv?

Håper på raskt svar, da jeg hater å ikke ha ting på stell

Øyvind

Re: Slavesylinder
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: October 07, 2009 10:15PM

Hei.

Det høres ut til at det kan være slavesylideren som lekker, men har du sjekket hovedsylinderen? Den kan lekke den også.
Se opp under ved pedalene og sjekk i bakkant av hovedsylinderen, om det er et leireaktig belegg i bakkant så tyder dette på lekkasje. Mulig du må vippe av støvhetta som sitter på. Se også etter om det er tørt ned bak gulvteppet.

Dette er en grei jobb om man har drevet litt med noe liknende før.
Man bør hone sylideren, ser lettere da om det er "gravrust"/oksidasjoner i sylinderen, om det er det bør sylinderen byttes.

OBS. Det finnes 2 diametere på slavesylinderne mener det er 13/16" og 3/4" Står på noen av de.

Az121...

Re: Slavesylinder
Lagt inn av: Øyvind (79.161.196.---)
Dato: October 08, 2009 06:24PM

Oki, har også fått forklart at jeg først skrur løs slangene/rørene for så å skru løs enheten.
Satser på at det er en grei jobb ja, ellers har jeg mye god hjelp i skrukyndige kollegaer på jobben. Men vil gjerne finne ut ting selv og klare det selv:-)

takk for raskt svar, ser ut som om jeg har noe å gjøre på søndag:-)

Re: Slavesylinder
Lagt inn av: Eldar Novak (---.bb.online.no)
Dato: May 06, 2010 10:10PM

HEI
sikkert altfor seint å svare på innlegg, men tar tjansen alikevell.
Det har hendt meg fler ganger att fjæra i master-pumpa har røket.
en tilnermet fjær får du i en hvilken som helst maskinforretning.



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character P defined in its font.