Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
skaffe ny bakaksel 69 hgv
Lagt inn av: larseki (---.2.erx-lhm.eidsiva.net)
Dato: September 22, 2009 10:40PM

hei,
driver og plukker fra hverandre en 69 hgv og vet ikke om jeg skal gidde å plukke av bakakselen før jeg hiver det opprustede karroseriet.
har en hgv som er i mye bedre stand, trenger ikke bakakselen nå, men lurer på: hvor vanskelig er det å få tak i ny/brukt dersom jeg noengang får behov?

rett og slett: er jeg dum hvis jeg ikke plukker av bakakselen?

Re: skaffe ny bakaksel 69 hgv
Lagt inn av: ODIN (---.bb.online.no)
Dato: September 23, 2009 08:10AM

Har du tid og plass så gjør det.....

Jeg skulle gjerne hatt en ekstra liggende til min bil smiling smiley)

Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: September 24, 2009 12:24AM

Bakaxeln till 69 kombi är troligen en Spicer Hayes eller Volvo 1030 axel men ska har 4,3:1 utväxling. I den axeln kan man byta utväxling till 3,54 3,73 3,91 4,1 eller 4,56:1 som är originalutväxlingar 67- i Amazon 140 1800 samt vissa 240. Tidigare kombi kan ha en Salisburyaxel som det eventuellt inte finns alternativa utväxlingar till och dessa tidigare axlar 62-68 har 4,56:1 utväxling som inte är så rolig att åka med. Summan blir "du är dum hvis du ikke plukker av bakakselen".

Lagt inn av: ODIN (---.bb.online.no)
Dato: September 29, 2009 07:45AM

Er det mye jobb å sette på en nyere bakaksel på en 64 modell ?

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.