Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Kraftige vibrasjoner når jeg kjører
Lagt inn av: TrondHelge (---.dialup.online.no)
Dato: July 15, 2004 11:26AM

Min kjære 70-modell amazon sliter noe voldsom for tiden. Først merker jeg det når jeg skal sette bilen i bevegelse. Det kommer et "klonk" fra bakakselen, og det vibrerer kraftig fra drivverket. Dette gjør en liten kjøretur til butikken til en meget ubehagelig opplevelse.

Trodde først det var opphenget til girkassen som var problemet (denne ble byttet i fjor etter lignende problem). Men den ser ut til å være helt i orden.

Har flere opplevd dette, og hva fant dere ut? Da jeg snart skal selge bilen vil jeg gjerne ha dette i orden, både for min egen del og for ny eiers del.

Re: Kraftige vibrasjoner når jeg kjører
Lagt inn av: Jørn Tore Ekerhaugen (---.bluecom.no)
Dato: July 19, 2004 08:13PM

Hadde samme problem på min `67 modell. Skiftet kryssene i mellomakslingen (3 stk) og bilen ble som ny! Merk akslingen før du deler den på midten, hvis du må bytte opphenget også, så får du satt den sammen på samme måte som den var. Dette for å unngå vibrasjoner etter sammensetting på grunn av ubalase.
Kan være plundrete å skifte kryssene hvis de ikke har vært bytta på mange år. Sitter som regel godt "ihop".........
Et lite tips: ikke kjøp "billige" kryss,. Låseringene som følger med der, har dårlig passform, og har ofte "grader", noe som gjør at de kan være vanskelige å få inn i sporet, og du kan få krysset ut av senter, noe som gjør at du fortsatt vil ha risting og vibrasjoner etter at du har bytta kryss.
Lykke til, du får en helt annen bil etter dette.....

Re: Kraftige vibrasjoner når jeg kjører
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: August 07, 2004 08:24AM

Det kan også være foringene til momentarmene i bakakselen som er utslitt. De store foringene under bakakselen (sedan, årsmodell 1967 - 1970) er spesielt utsatt for belastninger, og følgelig er det de som slites ut først.



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 9 defined in its font.