Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Risting
Lagt inn av: Sigbod (---.85-200-103.bkkb.no)
Dato: March 19, 2009 03:05PM

Har skiftet den store gummiforingen på mellom akslingen. Ved demontering løsnet vi mellomaksling både på gearkasse og bakaksling. Monterterte mellomaksling slik den var tatt av. Ved kjøring og spesielt når eg gir gass på 2 og 3 gear er det en risting i mellomakslingen. 4 gear går helt fint. Er det mulig å montere mellomakslingen feil ?? For meg såg det ut til bare å vere en måte å gjøre dette på. Noen som har ideer ???

Sigmund

Re: Risting
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: March 19, 2009 06:57PM

Hei.

begynner kansje med ett litt dumt spm. Har du sjekket kryssene? Kan være at en av de klyper.

Har du delt fremre og bakre del?
Satte du evt. disse sammen på samme måte?

Den må flukte riktig.
Om du tenker deg bakre mellomakselrør og innfestingen til krysset på den, den skal stå parallelt (i samme vinkel) som fremre medbringer (den som skrus fast på girkassa) på fremre mellomakselrør.
Om dette ikke blir bra, prøv med å snu de 180 grader.

Az121...

Re: Risting
Lagt inn av: Sigbod (---.85-200-103.bkkb.no)
Dato: March 20, 2009 11:00AM

hei

Har delt fremmre og bakre del og mener eg satte dem sammen slik de ble demontert. Kan hende eg må snu 180 grader slik du foreslår. Får sette bilen på bukk og gå over en gang til. Virket helt riktig da eg satte det sammen , men etter risting pog lyder å dømme er det noe som ikke stemmer. Takk for info

Sigmund

Re: Risting
Lagt inn av: Erik (---.80-202-41.nextgentel.com)
Dato: April 16, 2009 08:46PM

hei,
jeg har og fått mye risting i bakakslingen.
har byttet denne foringen på midten, men ble ikke noe særlig bedre.
rister ikke alltid, men når det rister på sitt "beste" så vibrerer bakhjula og noe ekstremt. alle foringer er så og si nye (ca.1år)

hva er grunnen til dette? kan vel ikke bare være denne foringen på midten som er grunnen til det?

Re: Risting
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: April 17, 2009 07:37AM

Hei.

Har du sjekket kryssene dine??
Blir kraftig risting om en eller fler av de har "satt" seg.
Alle kryssene skal gå lett, ledig og uten å klype om du bikker medbrigerne alle veier.

Az121...

Re: Risting
Lagt inn av: Erik (---.80-202-41.nextgentel.com)
Dato: April 22, 2009 05:41PM

tror jeg tar å bytter de så er jeg på den sikre siden ja. takk takk

Re: Risting
Lagt inn av: Sigbod (---.85-200-103.bkkb.no)
Dato: May 02, 2009 10:11PM

Hei Erik

Hvordan ble det etter at du skiftet kryssene ? Har gått over akslingene og stilt de i riktig posisjon uten av det hjalp. Må vel skifte kryss.......

Sigmund

Re: Risting
Lagt inn av: Erik (---.80-202-41.nextgentel.com)
Dato: May 04, 2009 04:59PM

hei,

har ikke kjøpt dette enda, men jeg gir beskjed hvordan det blir når jeg har fått byttet. regner med det ikke er noe hokkus pokkus å gjøre dette selv?



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character G defined in its font.