Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
styresnekke
Lagt inn av: Erik (---.80-202-42.nextgentel.com)
Dato: January 15, 2009 11:33PM

hei,
jeg har skrudd av snekka for å skifte foringer i medbringeren (1969 - 121)

hva må jeg være obs på når jeg setter snekka på plass igjen?
bør jeg ta en kontroll på forstillinga når alt er montert?
eller bør det gå greit? la bare merke til at snekka kunne beveges frem og tilbake en del når boltene var litt løsnet.

Re: styresnekke
Lagt inn av: Erik F (---.bb.online.no)
Dato: April 01, 2009 06:50PM

Hvilken type- og hvor mye olje skal det være på styresnekka? Hvilken funksjon har den skruen med mutter på toppen av snekka?

Re: styresnekke
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: April 01, 2009 10:09PM

Hei.

Du kan bruke bakakselolje på styresnekka. 75/90-80/90
Den skal fylles helt opp.
Skruen i midten er justeringskruen på utgående aksel.
Her justeres døgangen på styringen. Justeres når hjulene står rett frem.
IKKE skru den for hardt til, da vil styringen klype/holde igjen når du svinger.

Az121...

Re: styresnekke
Lagt inn av: Erik F (---.bb.online.no)
Dato: April 01, 2009 10:18PM

Takk for svaret. Ser den lekker litt i underkant,så må vel se og få fixet det.

Re: styresnekke
Lagt inn av: Erik F (---.bb.online.no)
Dato: April 01, 2009 10:26PM

Når jeg tar tak i ratt stammen og vrir går den omtrent en halv omdreining i snekka før den tar. Er også litt slark i rattstammen. Hva kan jeg gjøre or å få det litt "tightere"? Er forresten en -70 modell

Re: styresnekke
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: April 03, 2009 01:53PM

Hei.

Når du skrur justeringsskruen (den i midten med mutter på) ned, så strammer du utgående aksel og da blir også denne "slakken" mindre/borte.
Men ikke stram for mye.

Az121...

Re: styresnekke
Lagt inn av: Erik F (---.bb.online.no)
Dato: April 03, 2009 03:43PM

Takker for svarsmileys with beer

Re: styresnekke
Lagt inn av: Tor (90.149.27.---)
Dato: January 12, 2010 09:57PM

Pass på at ikke det blir for trangt!! Om metall mot metall "biter" kan styringen låse seg. Sjekk også ytterstillingene ved å ta tak i hjulene (bilen oppjekket).
Det er bedre med bitte litt slakk en fast forbindelse...
Sjekk også at pitmanarmen er i midtstillengen og stemmer med utslagene til hver side, ellers vil ikke ratet komme i midtstilling etterpå.

Hilsen
Gammel mekaniker



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.