Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Lyder fra rattstammen
Lagt inn av: Erik (---.80-202-42.nextgentel.com)
Dato: October 21, 2008 07:03PM

hei,
etter at jeg skiftet foringer i rattstammen på min 121 69mod.(der hvor den kan deles) så har det plutselig kommet noen merkelige knirkelyder oppe med rattet.
jeg kan og dra rattet og stammen ca 0.5->1cm ut (kommer ann på hvor hardt jeg klarer å dra)
jeg har kjøpt noen foringer fra IPDusa og de er ikke helt like originale, men det bør vel ikke oppstå lyder av den grunn?

lurte og litt på om jeg kanskje mangler noe inni der siden det plutselig er sånn slark. eller at jeg har montert dette feil.
det går jo liksom ikke å stramme de to boltene som står i der nede.

funderte på om det kanskje hjelper å legge inn noen skiver øverst med med rattmutteren slik at jeg kan stramme det mer opp kanskje...

noen som har vært borti noe lignende? tips triks mottas med takk.

mvh,
Erik

Re: Lyder fra rattstammen
Lagt inn av: Terje (---.statoil.com)
Dato: October 27, 2008 11:22AM

blir det "fy fy" å sette inn 2 vanlige bolter å stramme til der hvor den kan deles?
Det er jo kun to stk pinnbolter der som holder disse foringene? stemmer ikke det?

Re: Lyder fra rattstammen
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: October 27, 2008 08:39PM

Hei hei.

Ã… sette inn to vanlige bolter der er "fy fy".

Om du da kulle være så uheldig å kræsje, slik at rattakselen trenger å dele seg, så er det ikke sikkert at den deler seg slik den skal eller at den ikke deler seg i det hele tatt.
Det som skjer om rattakselen ikke deler seg, er at den da blir presset inn i kupén og inn i sjåføren eye popping smiley
De pinnene som sitter der er konstruert slik at de skal gli ut av foringen og hindre øvre del av rattakselen i å bli presset inn i kupén.

Om disse pinnene har løsnet, skal foringene byttes.

Az121...

Re: Lyder fra rattstammen
Lagt inn av: Erik (---.80-202-42.nextgentel.com)
Dato: October 28, 2008 02:06PM

takker for det.
da blir det innkjøp av disse foringene.

får håpe problemet blir løst etter det.

er det noen monteringsrekkefølge når en skifter ut de foringene?



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character K defined in its font.