Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Farge på forstilling og bakaksel ?
Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Farge på forstilling og bakaksel ?
Lagt inn av: terje F (---.bb.online.no)
Dato: October 21, 2003 11:40PM

Hei!

Har kjøpt en 66 modell(P 13134 VF,fargekode 91) og begynt restaurering. Lurer på hva som er orginalfargen på forstilling og bakakselen?

Mvh Terje Fjerdingen

Re: Farge på forstilling og bakaksel ?
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: October 22, 2003 09:33AM


Re: Farge på forstilling og bakaksel ?
Lagt inn av: Bengt Lybekk (---.daxnet.no)
Dato: November 05, 2003 01:02PM

Hei
Er det noen som har lakkert forakseltraversen som har en fargekode.
Det hadde forenklet letingen etter fargen.
Hilsen Bengt Lybekk

Re: Farge på forstilling og bakaksel ?
Lagt inn av: Stein Christian Husby (---.customer.alfanett.no)
Dato: November 06, 2003 01:17AM

Her tror jeg egentlig det ikke finnes noen fasit, og i tidens løp har Volvo brukt forskjellige farger på traversene. I perioden 1957 til og med 1964 er traversen lakkert i bilens farge. Fra 1965-70 er traversen lys grå og identisk i perioden. Senere produksjon hos Volvo (byttet travers på bilen etter skade/rust) har traversen fått en svært lys grå toning. Jeg vet imidlertid at Volvo fargen (en farge tilhørende 140-serien) 101 lys grå er meget lik for ikke si identisk med originalfargen på traversen. Og dette er jo en original Volvo farge. Jeg vet at flere har brukt denne toningen med bra resultat.

Bakakselen skal være svart, og svart er og blir svart. Volvos kode her er 19 eller 63.

Med hilsen Stein Christian

Re: Farge på forstilling og bakaksel ?
Lagt inn av: Svein Warberg (---.dep.no)
Dato: November 07, 2003 03:26PM

Ett tips til Bengt, hvis du vil ha samme farge som traversen har vært i, og hvis du ikke har slipt ned den gamle lakken ennå.
Ett område på traversen som har vært tildekket, og hvor fargen følgelig ikke er blitt svekket, er ørene hvor gummifestene til motor sitter. Gjør grundig rent dette området, gjerne med colorback og polish, så du får frem den friske fargen fra fabrikken. Ta så med traversen til en større og seriøs farge/lakkhandel. De vil så kunne skanne dette området og således komme frem til en rett pigmentsammensetning.
Dette gjorde jeg, og resultatet er jeg godt fornøyd med.

Re: Farge på forstilling og bakaksel ?
Lagt inn av: Bengt Lybekk (---.daxnet.no)
Dato: November 25, 2003 10:36PM

Hei
Er det noen som kan svare meg på om røret som går fra stabilisator staget og ned på forstillingen har samme farge som travesen det er i allefall ikke sort.Og hva med bremse kaliperen den er jo også av en eller annen grå farge
Hilsen Bengt

Re: Farge på forstilling og bakaksel ?
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: November 26, 2003 11:38AM

Se bilder ovenfor

Re: Farge på forstilling og bakaksel ?
Lagt inn av: Bengt Lybekk (---.daxnet.no)
Dato: November 27, 2003 09:28AM

Hei
Jeg ser bildet men jeg lurer fortsatt på om det er noen som vet om det er
"samme"farge som traversen
Hilsen Bengt

Re: Farge på forstilling og bakaksel ?
Lagt inn av: Stein Christian Husby (---.customer.alfanett.no)
Dato: November 27, 2003 07:44PM

Når det gjelder det røret/hylsen som går mellom stablisatorstaget og nedre bærebru, skal dette være galvanisert/eloksert. Som ny del hos Volvo i dag kommer dette galvanisert i en slags gullfarget finish. Original var dette mer sølvfarget a`la ventilkåpen. Det skal ikke under noen omstendighet være lakkert.

Når det gjelder calippere er jeg mer usikker. Jeg mener at svært mange Amazoner ble originallevert med sortlakkerte calippere. Bildet vist ovenfor viser en slags sølvfarget galvanisering/eloksering. Som ny del hos Volvo de siste 20 årene har calipperne vært lakkert gullmetallic.

Med vennlig hilsen Stein Christian Husby

Re: Farge på forstilling og bakaksel ?
Lagt inn av: Bengt Lybekk (---.daxnet.no)
Dato: November 27, 2003 08:13PM

Takk for det
Hilsen Bengt

123gt underhood light
Lagt inn av: Michael Fields aka "thezinsk" (---.hsd1.mn.comcast.net)
Dato: April 16, 2007 07:18PM

Stein Christian Husby Wrote:
-------------------------------------------------------
> Når det gjelder det røret/hylsen som går mellom
> stablisatorstaget og nedre bærebru, skal dette
> være galvanisert/eloksert. Som ny del hos Volvo i
> dag kommer dette galvanisert i en slags gullfarget
> finish. Original var dette mer sølvfarget a`la
> ventilkåpen. Det skal ikke under noen omstendighet
> være lakkert.
>
> NÃ¥r det gjelder calippere er jeg mer usikker. Jeg
> mener at svært mange Amazoner ble originallevert
> med sortlakkerte calippere. Bildet vist ovenfor
> viser en slags sølvfarget
> galvanisering/eloksering. Som ny del hos Volvo de
> siste 20 årene har calipperne vært lakkert
> gullmetallic.
>
> Med vennlig hilsen Stein Christian Husby

Re: 123gt underhood light
Lagt inn av: Michael Fields aka "thezinsk" (---.hsd1.mn.comcast.net)
Dato: April 16, 2007 08:44PM




Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character C defined in its font.