Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Nye dekk.
Lagt inn av: Jan Strandhus (---.bb.online.no)
Dato: August 10, 2003 10:52AM

Jeg skal har planer om å bygge om en Amazon HGV. Dette blir da en total ombygging. Nesten det eneste som kommer til å være igjen av Amazonen er karosseriet. Satt litt på spissen da.

Har vært inne på godkjenningssidene om Volvo (huska ikke hva den het)
Men det jeg lurer på er: Har 15" med 205/50 som hadde planlagt å sette på, men gjelder da de samme reglende om dekk dimensjoner når skjermene skal breddes og alt mulig??

Takk hvis noen svarer

Re: Nye dekk.
Lagt inn av: THolandsli (193.213.209.---)
Dato: August 12, 2003 10:29AM

For det første så kommer rulleomkretsen på hjulene til å bli for liten, det godtas +/- 5% forskjell fra original dekkdimensjon. Men det er jo bare å gå opp litt på profilen på dekkene.
Men et vanskeligere problem er at det er stor fare for at sporvidden blir for stor, det spørs selfølgelig på inpresset på felgene, men med den dimensjonen regner jeg med at du glatt passerer gransa på 1330mm.
Med for stor sporvidde kommer bilen gjerne til å spore mer og blir ikke like god å kjøre. Men hva gjør man ikke for et fett utseende.
Jeg ringte til Volvo Norge for å spørre om jeg fikk dispensasjon for å kjøre med 17mm for mye sporvidde, men det lot seg ikke gjøre. Så da skiftet jeg til originale felger da jeg viste bilen og byttet når jeg kom hjem igjen.
Så hvis du skal ha alt i orden i teorien tviler jeg litt på at dette lar seg gjøre.



Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 09/09/2009 09:35PM av THolandsli.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character D defined in its font.