Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Felger og dekk
Lagt inn av: Greger Hageland (---.bb.online.no)
Dato: July 17, 2003 02:49PM

Hallo

Jeg lurer på hvaslags dekkdim. og hvor store dekk jeg har lov til å ha på min 122sport? Vil ikke ha det som er orginalt, det er for lite...

Greger Hageland

Re: Felger og dekk
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: July 17, 2003 02:52PM

Hei!

For å være 100% korrekt kan ikke andre dimensjoner enn det som står i vognkortet brukes; dvs. 4" felger og 165 mm dekk til en Amazon sedan. Tidligere om årene har denne regelen blitt håndhevet strengt av Biltilsynet og om du hadde noe som var bredere mistet du skiltene. Nå om dagen er det knapt noen som reagerer om du setter på 5,5" felger og 185 mm dekk, men du bør vokte deg for å gå utover dette (det er de som kjører rundt med 7" felger og 215 mm dekk her i landet, men det spørs om det går i lengden).

På siden:

[www.webaid.no] (takk til Trond Helge for denne)

står det hva Volvo godkjenner av modifikasjoner på en Amazon (og som dermed Biltilsynet godkjenner).

Imidlertid vil jeg også si at Volvo aldri har godkjent bruk at 5,5" felger på Amazon og at det dermed kun gjenstår de originale 4" felgene (4,5" til Herregårdsvogn). Blir du stoppet med bredere "valser" har du egentlig ingen argumenter som vil gå i din favør og mangellapp/avskilting blir resultatet.

Arnt Willy Aardal

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.