Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
hydraulisk clutch
Lagt inn av: Roar L (---.bb.online.no)
Dato: January 12, 2006 05:12PM

Jeg har nettopp kjĂžpt meg en 1963 amazon 2 dĂžrs, da jeg hentet denne bilen hadde tidligere eier nettopp bytte pakninger i den clutch pumpa som sitter pĂ„ siden av girkassa, men nĂ„ har jeg begynt og fĂ„ dĂ„rligere clutch som er 3 dager etter jeg hentet bilen. HVA KAN DETTE VÆRE? Hjelp meg. Jeg sjekka beholderen og der var det ikke mye veske igjen.

Mvh Roar LĂŠrum Lien

Re: hydraulisk clutch
Lagt inn av: Gisle (81.166.202.---)
Dato: January 12, 2006 09:45PM

Hei.

Hydraulikken pÄ clutchen mÄ luftes pÄ samme mÄte som bremsene. Hvis pakningen pÄ slavesylinderen
nettopp var bytta, er det ikke sikkert at luftinga har blitt gjort skikkelig. Lufteskruen sitter i forkant pÄ slavesylinderen, fyll pÄ bremsevÊske i beholderen, Äpne skruen og pump pedalen til det bare kommer vÊske ut av skruen (det er hull i midten pÄ den) og skru sÄ igjen. Hvis pakningene er tette, skal clutchen
virke som normalt.

Lekkasje: Har det lekket vÊske inn i kupeen? Hvis ikke sÄ er det sannsynlig at pakningene hovedsylinderen er tette. Det er bra. Ellers kan det jo vÊre at vÊsken har rent ut gjennom slavesylinderen, men det ville vÊre rart hvis den pakningen nettopp var byttet.

Mine tips er Ă„ fĂžrst lufte systemet, og hvis ikke det hjelper demontere sylinderne og undersĂžke pakningene.
PÄ min 63-modell har jeg byttet alle pakningene selv. Det gikk greit med hjelp av verkstedhÄndbok. Delene kosta litt, men det er greit Ä ha en clutch som virker!

HĂ„per dette var til hjelp.

mvh
Gisle Hansen




Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character J defined in its font.