Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
5½" felger
Lagt inn av: Frank R Rognstad (---.powec.no)
Dato: October 07, 2003 08:25AM

Jeg har lenge hørt om at det finnes to forskjellige typer 5½" felger (kanskje også flere) til Amazon. Er det noen som kan vise noen bildeeksempler på disse og litt om historikk! Mange får jo breddet originalfelgen, noe som jeg også har tenkt å gjøre, men kunne tenkt meg at dette blir likt "original"-felg, selv om jeg vet at 5,5" felger ikke var originalfelger.


Re: 5½" felger
Lagt inn av: Stein Chr. Husby (---.customer.alfanett.no)
Dato: October 12, 2003 06:02PM

Det er riktig som du skriver at det finnes to leverandører av 5½" felger. Dette er henholdsvis de tyske fabrikantene Kronprintz (Kpz) og Lemmertz. De aktuelle felgene var i produksjon i perioden 1967-1971. Forskjellen er imidlertid at Kpz har slett breiflate mens Lemmertz har en sikkerhetskant i selve breiflaten.
Mange standardfelger har blitt breddet om til bredere typer, og dette har i en stor grad firmaet Sunnaas Hjulservice i Oslo stått for. Men meg bekjent har dessverre nye felgringer i dimensjonen 5½" gått ut av produksjon. Nærmeste dimensjon som er tilgjengelig er derimot 6". Felgringen på 6" leveres derimot kun med sikkerhetskant. Prisen pr felg ligger på ca. 700,-. Differansen på ½" er imidlertid svært vanskalig å se med det blotte øye.

Re: 5½" felger
Lagt inn av: Arnstein (---.dialup.online.no)
Dato: January 14, 2004 11:37PM

Jeg har noen 5½" felger med slett kant, men det er dessverre kast i dem. Er dette noe som kan repareres eller er det bare å kaste de? Noen som vet en metode for å rette de? Hvem kan gjøre det og hva koster det?

Re: 5½" felger
Lagt inn av: knut erik sjøberg (---.ppp1-4.tb.tiscali.no)
Dato: January 21, 2004 11:05AM

De fleste maskinverksteder klarer å rette felger. Prisen kommer an på hvor lang tid jobben tar.

Re: 5½" felger
Lagt inn av: stein øverby (---.dialup.online.no)
Dato: February 09, 2004 04:33PM

Sunaas Hjulservice, Økern Torgvei 64, Oslo retter felgene dine.

Re: 5½" felger
Lagt inn av: Frank R (---.dialup.online.no)
Dato: February 20, 2004 11:13PM

Har funnet et sted i Sverige som bredder intill 2" på orginalfelger.

Frändefors Mekaniska
tlf: 0046 52 125 3000

Husk at navet er godt..

Du betaler ikke moms på dette i Sverige, men husk å stoppe på tollen og betal norsk moms!

Selv etter moms er dette billigere enn den eneste leverandøren som finnes i Norge (slik jeg har forstått det)



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character W defined in its font.