Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
M40 til M41!
Lagt inn av: Ole Chr. Bosch (---.bb.online.no)
Dato: June 19, 2003 01:18PM

Hei

Jeg har fått tak i en nyoverhalt M41 type "D" til B18-motoren fra SVIS, jeg lurer på om noen kan si meg hva annet "stuff" jeg trenger til denne ombyggingen. Bilen er en -68 Herregårdsvogn. Har fått med meg at trenger disse delene;

Kort mellomaksel, gearkassefeste, kontroll-lampe i dashbord og manøverspak på rattstammen. Tror jeg også må ha en annen speedometerwire!?

Evt. øvrige deler/annet? = hvis jeg har oversett noe!???

mvh
Ole Chr. Bosch/Medl.nr 203

Re: M40 til M41!
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: June 19, 2003 01:19PM

Hei!

Det ser ut som om du har fått med deg det meste.

Som du nevner trenger du en ny speedometerkabel som er litt lenger enn den gamle. Pass på at du får rett type med rett mutter i hver ende (jeg måtte bytte tre ganger før jeg fikk rett kabel).

Litt avhengig av bakaksel trenger du også å bytte speedometerdrev i girkassen slik at speedometeret viser riktig hastighet (M41 er tilpasset en bakaksel på 4,56:1. HGV har denne utvekslingen som standard og da trenger du ikke bytte drev. Sedan har 4,10:1-bakaksel og da må drevet byttes.).

Det siste jeg kan komme på i farten er et rele som inngår i koblingen av girkassen. Dette releet er samme type som ryggelysreleet i Amazonen og bør være enkel å fremskaffe.

MVH
Arnt Willy




Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 9 defined in its font.