Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Hvor mye tåler drivlinja?
Lagt inn av: Ingar (137.133.208.---)
Dato: September 03, 2003 12:33PM

Det forundrer meg at så mange kun snakker om motortrimming uten samtidig vurdere hvor mye drivlinga tåler. Har lest i svenske blader om tidligere tider da Amazonen ble mye brukt i rally, og bakakselen var noe av det første som gikk nedenom og hjem. Selv med B18 motor og SU forgassere var dette et problem, og det var vel neppe mer enn 150 HK man fikk ut den gang. I min -63 mod P1800 har jeg 140 Hk og tør ikke trimme mer pga bakakselen (M27?). Gear kassa (M40 eller M41) er vel det neste svake punktet etter bakakselen. Har prøvd via andre innlegg å få fram erfaringer fra Amazoneiere som har trimmet, men det ser ut til å være liten interesse for dette?? På B20 Amazon sitter det vel en sterkere bakaksel (M30?), men hvor mye tåler den av effekt? Der er kanskje M40 kassa det svakeste leddet?
I det svenske Amazon forumet diskuteres det heftig vedr. turbo og effekter rundt 300 Hk, men også der lite hva de forskjellige akslene tåler.
Har noen f.eks skiftet til 1030 eller 1031 bakaksel? 1030 akselen satt vel på 240 serien fram til ca 1985. 1031 satt muligens på alle 240 fom 1986 (korriger meg de som vet bedre) samt på alle 164 mod. Hvilken aksel som satt på 140 serien vet jeg ikke.
Har dere praktiske erfaringer vedr. skifte av bakaksel (innsveising av stag o.l) la oss få høre!!



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character T defined in its font.