Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
Problemer med trykk
Lagt inn av: Simon (---.0510.adsl.tele2.no)
Dato: May 17, 2007 05:15PM

Jeg har en 1967 amazon som jeg har siftet calippere,klosser og rør på framme.(Nytt)MEN...når jeg lufter systemet får jeg ikke trykk.Det vil si..jeg må pumpe en gang før jeg får trykk.Jeg har luftet i riktig rekkefølge og løsnet handbrekkvaieren,men fortsatt ingenting trykk på første tråkk.Jeg løsnet bremsebandene bak helt ut..da ble d ein aning bedre men pedallen går fortsatt i bånn.Er det nor jeg har glemt eller er det andre som har hatt samme problem?

MVH Simon

Re: Problemer med trykk
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: May 18, 2007 09:26AM

Hei.

Har du bremsekraftforsterker?
De kan være vanskelig å få ut luft av.
Hvis du har bremsekraftforsterker, så luft på røret inn på sylinderen på forsterkeren og så på røret ut og så på forgreninga på torpedoen.

Kim

Re: Problemer med trykk
Lagt inn av: Simon (---.0510.adsl.tele2.no)
Dato: May 19, 2007 03:17PM

Har ikke bremsekraftforsterker nei..

Re: Problemer med trykk
Lagt inn av: kkolsen (---.bb.online.no)
Dato: June 16, 2007 01:02PM

da har du fremdeles luft i systemet,luft mere,sjekk for lekkasjer

Re: Problemer med trykk
Lagt inn av: Simon (---.0510.adsl.tele2.no)
Dato: June 19, 2007 08:30PM

har ikke lekkasjer.Den holder på trykket som bare det,men det må et pump og to til for at jeg skal få det opp...fatter ikke problemet,jeg har luftet og luftet og luftet.helt fra hovedsylinder og ned til siste bak...sjekket hovedsylinder..den var helt ok..

Re: Problemer med trykk
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: June 19, 2007 11:15PM

Hei,

er du sikker på at du har satt caliperne på rett side? Dersom du har byttet om venstre og høyre side vil caliperne stå opp ned, og derved vil du ikke klare å lufte skikkelig ut ettersom luftenippelen i så fall havner nederst på caliperet.

Mvh Arve Larsen

Re: Problemer med trykk
Lagt inn av: Simon (---.0510.adsl.tele2.no)
Dato: June 26, 2007 11:41PM

Hei igjen.Jeg skjekket det du sa om at caliperene kunne vært feil vei.Det stemmte jo så jeg fikk ut luften så snart jeg buttet side på disse.Takk for tipset.Men de gammle som sto på tiligere må også ha stått feil da,Jeg har jo skiftet ut hele systemet å fulgte bare det gammle som var opplagt for så å fjerne d...for å være sikker på å gjøre alt riktig,derfor va jeg skråsikker på at dette var rett,hehe..jaja..nå er jeg kvitt det problemet,jeg prøvte en liten tur å di fungerte perfekt helt til det kom et lite smell og så noe skurring og skrapelyder..jeg tengte..nei!..nå har jeg ikke skrudd caliperene til skikkelig,men det var de..så hvor det kommer i fra får jeg finne ut siden...ett skritt fram og to tilbake...pleier å være sånn,hehe uansett takk for hjelpen folkens

MVH Simon



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character V defined in its font.