Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Reduksjonsventil
Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
Reduksjonsventil
Lagt inn av: Oddmund (---.bb.online.no)
Dato: February 24, 2007 12:09AM

Jeg overhalte bremsebÄnd og tromler bak pÄ min 1965modell. NÄ sliter jeg med at bakhjulene lÄser fÞr forhjulene nÄr jeg bremser. Det var ikke slik fÞr overhalingen.
Skal det sitte en reduskjonsventil til bakbremsene? Hvor sitter den? Kan det vĂŠre at den er Ăždelagt?
Jeg har 1-krets med skiver foran og tromler bak, ingen servo.

Oddmund

Re: Reduksjonsventil
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: February 24, 2007 08:18PM

Hei.

Det sitter ikke reduksjonsventil pÄ alle.
SĂ„ ikke sikkert din skal ha det?

Men du kan ha fÄtt satt primÊr og sekundÊr bremsebÄnd feil?
BremsebÄndet som sitter fremover er primÊr og har minst slitebelegg.
(det er ikke belegg helt ut pÄ skoen oppe mot bremsesylinderen)
Dette er en typisk feil som kommer om dette er gjort.

Az121...

Re: Reduksjonsventil
Lagt inn av: Oddmund (---.bb.online.no)
Dato: February 25, 2007 10:55PM

Ok. Takker for svar Amazon 121.
Det kan forsÄvidt hÞres logisk ut. Men jeg kan ikke huske Ä ha lagt merke til at bÄnda hadde forskjellig lengde pÄ bremsebelegget da jeg tok dem av for overhaling... NÄr jeg fikk dem igjen var alle 4 helt like. Da er det kanskje det som er feilen.
Kan jeg fjerne litt av belegget pÄ de fremste bÄnda? Hvor mye? Holder det kanskje bare Ä slipe vekk litt av de skarpe kantene pÄ enden av belegget?

Har noen kanskje et bilde som viser forskjellen pÄ primÊr og sekundÊr bÄnd?

mvh Oddmund

Re: Reduksjonsventil
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: February 26, 2007 05:31PM


Re: Reduksjonsventil
Lagt inn av: Oddmund (---.bb.online.no)
Dato: February 26, 2007 09:14PM

Takk.
Tipper feilen ligger der. HÄper bare ikke at bremseverkstedet har lagt pÄ bÄnda likt pÄ alle 4 skoa da. For da blir det jo ikke forskjell pÄ skoa foran og bak.
Vi fÄr se nÄr jeg har tatt det opp og titta pÄ det.

mvh Oddmund

Re: Reduksjonsventil
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: February 26, 2007 09:31PM

En sak till, nÀr du monterar trumman pÄ drivaxeln ska axel och trumma helst vara helt fettfria.
En till, kilen stoppar man i efter man har satt trumman försiktigt pÄ axeln.
Placeras kilen i axeln först kan kilen följa med trumman och klippa upp kilspÄret lÀngst in i truman.
Annars mÄse man kontrollera att kilen inte ligger för lÄngt in innan man drar Ät trumman.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character M defined in its font.