overhalingsett
Lagt inn av: kristain (---.hydro.com)
Dato: November 03, 2006 10:20AM

Hei! noen som vet om billige overhalingssett til bremse sylindere til 68 mod amazon? trenger også ny tenningslås. takker for tips om hvor jeg kan henvende meg!

Re: overhalingsett
Lagt inn av: geir (---.bb.online.no)
Dato: November 12, 2006 01:53PM

Både for kalipere foran samt sylindere bak kan du få overhalingssett samt nye fra leverandører som VeteranProdukter, KG, CVI etc. Du finner en bra linkliste på svenske PV-klubbens liste (PV klubben's link finner du på "Nyttige linker" her på NVAK.) Ellers kan sikkert også Volvo levere. (Pass på at du får rett versjon av bakre bremsesylindere - -68 modellen er "one of a kind").

Når det gjelder "billig" så er vel alt relativt, men dette er jo bremser så du bør vel ikke ingå noen "kompromisser", men sørge for å få mest mulig originalt.

Overhalingssett til reduksjonsventilen for bakbremsene (sitter midt under - ved bakaksel før forgrening) finnes det ikke overhalingssett til lenger - så vidt jeg har kunnet bringe på det rene. Du kan eventuelt kjøpe en ny type ventil som erstating - igjen har CVI denne.

Likeledes kan du få tak i ny tenningslås-sylinder hos ovennevnte leverandører. Det kan du jo plukke ut på skroten også (om du er heldig) - men som du sikkert vet er det kun sylinderen du kan bytte - på -68 sitter coil direkte forbundet med tenningslås

Geir

This forum powered by Phorum.