Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
Bremseveske inn i forbrenningssystemet
Lagt inn av: Gudvin Skogen (148.122.14.---)
Dato: December 05, 2012 08:19PM

Heisann.

Det lekker bremseveske inn i forbrenningsystemet pÄ min B20 Volvo Amazon HerregÄrdsvogn.

Er dette pga defekt hovedsylinder, eller er det forsterkeren ??

PÄ forhÄnd takk for innspill.

Mvh

Re: Bremseveske inn i forbrenningssystemet
Lagt inn av: Amazon121 (---.109-247-80.customer.lyse.net)
Dato: December 06, 2012 06:32PM

Hei.

MĂ„ bare spĂžrre. Er det 69 modell med 2-krets bremser du har?

Det er sylinderen som sitter montert pÄ forsterkeren som lekker bremsevÊske inn i forsterkeren som igjen har blitt fyllt opp, slik at bremsevÊsken blir sugd inn til innsug via slangen som lager vacuum i forsterkeren.
Dette er den eneste mÄten det kan komme bremsevÊske inn i innsug pÄ.

Det finnes rep.sett til en type av forsterkerene til B18 biler, men erfaringsvis sÄ er det ikke bare bare Ä fÄ disse 100% selv etter renovering.

Om dette er pÄ bil med 2-krets bremser bÞr/mÄ du ogsÄ bytte forsterker, da gummimembranen i forsterkeren trolig vil svelle og bli Þdelagt nÄr den har vÊrt utsatt for bremsevÊske

Grunnen til jeg spÞr om du har 69 modell er fordi jeg har aldri vÊrt borti dette problemet pÄ biler med 2-krets bremser.
Men har sett dette flere ganger pÄ biler med 1-krets bremser.

Az121...

Re: Bremseveske inn i forbrenningssystemet
Lagt inn av: Gudvin Skogen (---.bb.online.no)
Dato: September 20, 2015 05:03PM

Hei.

Vedlagt bilder, njaaaaaa nÄ var ikke det sÄ lett her da...;=))

Dette er en 67 modell, men med insatt B20 motor.

Inbiller meg at det er 2-krets, men er ikke sÄ stÞ pÄ dette.

Mvh

Re: Bremseveske inn i forbrenningssystemet
Lagt inn av: Ole H (---.bb.online.no)
Dato: October 09, 2015 07:51PM

Hei,sliter vel med det samme pÄ min antar jeg. 68 mod B 18 med 1-krets system.
Mister bremsevÊske men finner ingen lekkasje. Trodde fÞrst det var svetting pÄ bremserÞra bak sÄ jeg skifta disse men uten suksess.

Har ogsÄ merka at bilen har gÄtt litt ujevnt / dÄrlig pÄ tomgang, noe jeg har tenkt kan ha sammenheng med dette.

I gÄr kveld skulle jeg frakte bilen til min vinterlagringsplass. Den har ikke vÊrt brukt pÄ noen uker pga bremseproblemene. Etter hvert nÄr jeg fikk start rÞykla jeg hele nabolaget.... Antar at dette ogsÄ kommer av at bremsevÊske har samla seg opp og ble sugd inn i innsuget? Ble mindre rÞyk etterhvert men likevel betydelig mer enn jeg har sett tidligere.

Da blir det vel skifte av bremsemaster og bremsekraftforsterker til vÄren tenker jeg... Har sett pÄ delebilder bÄde hos CVI og JÞrgenrud men er litt usikker pÄ hvilken forsterker jeg skal bestille.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 4 defined in its font.