Bremseveske inn i forbrenningssystemet
Lagt inn av: Gudvin Skogen (148.122.14.---)
Dato: December 05, 2012 08:19PM

Heisann.

Det lekker bremseveske inn i forbrenningsystemet på min B20 Volvo Amazon Herregårdsvogn.

Er dette pga defekt hovedsylinder, eller er det forsterkeren ??

På forhånd takk for innspill.

Mvh

Re: Bremseveske inn i forbrenningssystemet
Lagt inn av: Amazon121 (---.109-247-80.customer.lyse.net)
Dato: December 06, 2012 06:32PM

Hei.

Må bare spørre. Er det 69 modell med 2-krets bremser du har?

Det er sylinderen som sitter montert på forsterkeren som lekker bremsevæske inn i forsterkeren som igjen har blitt fyllt opp, slik at bremsevæsken blir sugd inn til innsug via slangen som lager vacuum i forsterkeren.
Dette er den eneste måten det kan komme bremsevæske inn i innsug på.

Det finnes rep.sett til en type av forsterkerene til B18 biler, men erfaringsvis så er det ikke bare bare å få disse 100% selv etter renovering.

Om dette er på bil med 2-krets bremser bør/må du også bytte forsterker, da gummimembranen i forsterkeren trolig vil svelle og bli ødelagt når den har vært utsatt for bremsevæske

Grunnen til jeg spør om du har 69 modell er fordi jeg har aldri vært borti dette problemet på biler med 2-krets bremser.
Men har sett dette flere ganger på biler med 1-krets bremser.

Az121...

Re: Bremseveske inn i forbrenningssystemet
Lagt inn av: Gudvin Skogen (---.bb.online.no)
Dato: September 20, 2015 05:03PM

Hei.

Vedlagt bilder, njaaaaaa nå var ikke det så lett her da...;=))

Dette er en 67 modell, men med insatt B20 motor.

Inbiller meg at det er 2-krets, men er ikke så stø på dette.

Mvh

Re: Bremseveske inn i forbrenningssystemet
Lagt inn av: Ole H (---.bb.online.no)
Dato: October 09, 2015 07:51PM

Hei,sliter vel med det samme på min antar jeg. 68 mod B 18 med 1-krets system.
Mister bremsevæske men finner ingen lekkasje. Trodde først det var svetting på bremserøra bak så jeg skifta disse men uten suksess.

Har også merka at bilen har gått litt ujevnt / dårlig på tomgang, noe jeg har tenkt kan ha sammenheng med dette.

I går kveld skulle jeg frakte bilen til min vinterlagringsplass. Den har ikke vært brukt på noen uker pga bremseproblemene. Etter hvert når jeg fikk start røykla jeg hele nabolaget.... Antar at dette også kommer av at bremsevæske har samla seg opp og ble sugd inn i innsuget? Ble mindre røyk etterhvert men likevel betydelig mer enn jeg har sett tidligere.

Da blir det vel skifte av bremsemaster og bremsekraftforsterker til våren tenker jeg... Har sett på delebilder både hos CVI og Jørgenrud men er litt usikker på hvilken forsterker jeg skal bestille.

This forum powered by Phorum.