Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 fortsättning på Bremsetrøbbel!
Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
fortsättning på Bremsetrøbbel!
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: April 30, 2012 08:25PM


Bremsetrøbbel!
Lagt inn av: kenneth_h_h (---.bb.online.no)
Dato: April 24, 2012 04:05PM

Heisann. har en 68 mod 2 dørs. 1 krets system og bremse servo. har hatt av og på trommlene bak en god del ganger nå. har byttet begge bremsecylindrene. Primærbånd og Sekunderbånd står rett. har luftet mange liter gjennom systemet(har prøvd å lufte hvertfall 6 ganger og har da kjørt gjennom hvertfall 2 liter hver gang). Når jeg trykker på bremsen så bremser hovedsaklig bakbremsene og de henger til jeg eventuelt setter den i gir og gir litt gass. Det er helt nye bremsecalippere foran. Lufte nippelen står øverst på begge 2.

Kan det være en ventil et sted som har hengt seg opp slik at det ikke slipper på trykket?

Den lekker også i simmerringen bak hjullager bak på venstre side. Jeg har byttet simmerring men det virker som om det ikke er tett likevel. Noen som har erfaring med bytte av simmerring bytte bak hjullager? er vel standard mål på slikt? har prøvd å korte inn den fjæren som ligger inne i simmerringen også, uten hell.

Speedometer wire ser heller ikke ut til å virke etter det lille jeg har fått kjørt bilen. Spedometer wire virker hel da jeg har løsnet den i begge ender. Slik jeg skjønner det så skal det ligge en "plasthylse" nede på girkassen?

Blir snart gal av dette da jeg skulle kunne kjørt den steder slik at jeg får lakk og understellsbehandling på den.

Re: Bremsetrøbbel!
Lagt inn av: Amazon121 (---.109-247-80.customer.lyse.net)
Dato: April 24, 2012 09:59PM

Hei.

NÃ¥r du bremser, er det bare bak bremsene henger?
Har du byttet bremseslangen bak?
Det kan være den som har svellet innvendig. Slik at væske ikke kommer seg tilbake til beholder.
Når du trykker på bremsepedalen er trykket større enn når returfjærene skal dra tilbake båndene og presse væske tilbake til beholder.
Grunnen til at bremsene slipper kan være at når du setter bil i gir og bremsetrommelen går rundt hjelper trommel til å presse på båndene og pumpa slik at væske blir presset tilbake til beholder.

Det sitter også også en reduksjonsventil rett bak gulvet under baksete venstre side, det kan være noe med den.

Prøv å løsne på rør inn før og etter bremseslange bak og evt. på rør inn og ut på reduksjonsventil, for å se om bremsene slipper når problemet er der.

Om bremsene foran også henger, ligger trolig feilen i bremsekraftforsterkeren din.

Det pleier ikke å være noe problem med å få simmering tett etter bytte. Har du brukt orginal/riktig ring? Bare lurer siden du nevner om det er standard mål.

Feil i speedometer kan ligge i selve meteret.
Når du har tatt av wire inn på meter så kan en vri på den delen som wiren driver i meteret, da skal nåla komme frem. Da har du en indikasjon på om meter er ok eller ikke.

Az121...

Re: Bremsetrøbbel!
Lagt inn av: kenneth_h_h (---.bb.online.no)
Dato: April 24, 2012 11:55PM

Ja, det er bare bakbremsene som henger. De tar før forbremsene. Nei jeg har ikke byttet bremseslangene bak. Bare bremsecylinder.
Har vurdert om jeg skal bytte til 2 krets system mens jeg først holder på. Noen som har peiling på om det jeg mangler kan skaffes enkelt? Jeg kan vel bruke det 2 krets systemet som kom i 69?

Jeg har kjøpt en simmerring hos noen som leverer slikt. Han målte den og fant en som hadde like stor ytterdiameter og innerdiameter. Vi får se nå når jeg får fikset bremsene, har ikke fått sjekket om det lekker enda.

Ja, det glemte jeg å si. Jeg vridde på den delen som speedometer wire driver og da beveget nålen seg i dashbord.

Re: Bremsetrøbbel!
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: April 27, 2012 10:25PM


Re: Bremsetrøbbel!
Lagt inn av: kenneth_h_h (---.bb.online.no)
Dato: April 29, 2012 12:47PM

Okei. Jeg kjøpte bremsesylinder fra biltema. Men vil vel være litt dumt å kjøpe nye igjen. Han som hadde den før meg hadde samme problemet med de gamle bremsesylindrene.

Simmeringen jeg fikk av han hadde han målt både inner- og ytterdiameter. Jeg får se om jeg bare bestiller det nytt. Ja, hjullageret har vært vasket rent og smurt opp igjen hver gang.

Hva må jeg få tak i for å eventuelt bytte til 2 krets system da? tror jeg skifter alle bremserør nå når jeg først holder på. Slik at jeg vet at det er 100%.

Re: Bremsetrøbbel!
Lagt inn av: Mr.Volvo (---.221.16.62.customer.cdi.no)
Dato: April 29, 2012 10:43PM

Skift bremseslanger, så er det i orden tenker jeg

1970 mod. 122S under oppussing..
+ endel andre Volvoer;121 70mod. V70AWD, 264GLE, C70T5, V40T4, S40, 264TE +++

Re: Bremsetrøbbel!
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: April 30, 2012 08:16PM


Re: Bremsetrøbbel!
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: April 30, 2012 08:30PM

För att byta till 2-krets ska du ha en bil att plocka delar av, fram behövs position 1, 16 och 17 från grupp 5 sid 5 i reservdelskatalogen Amazon b20. Pos 1 är lika som på 140 serien medan pos 16 tror jag är unikt för Amazon och pos 17 har ett extra fäste för bromsrör/slang men kan förmodligen enkelt modifieras. För övrigt ska det vara i princip allt numrerat på grupp 5 sid 9 i samma katalog.
Vissa saker kan du förmodligen modifiera eller ta från 140 men troligen inte bromsokhållare och bromsventilerna. Men även vid en ombyggnad måste du skaffa andra hjulcylindrar, du har förmodligen den som passar upp till chnr:279899 dvs -67. Du kan kanske prova med att koppla bort bromsservon men fungerar inte det eller om du måste ha servo är du tvungen att skaffa rätt hjulcylindrar.

Ursprungligen hade jag länkar i inlägget men det gick då inte att posta på forumet p.g.a att det liknade spam eller så berodde det på språket jag använder vilket kanske också är spam här confused smiley

Re: fortsättning på Bremsetrøbbel!
Lagt inn av: Eldar Novak (---.109-247-40.customer.lyse.net)
Dato: June 14, 2012 11:14PM

Hei. Jeg hadde noe av det samme problemet med enkrets og bremseservo, bare bygde seg opp trykk som ikke ville slippe, på alle 4 hjul.
dette etter jeg byttet pakningsett på servon' ga opp, kjører nå med enkrets uten servo,



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 10 banner class does not have character W defined in its font.