Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 får ikke trykk
Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
får ikke trykk
Lagt inn av: Jarle (---.cm.chello.no)
Dato: August 07, 2003 07:06PM


Jeg har en 66 .122s.Og har luft 3 runder men har forsatt myk pedal.Hvor mange ganger er vanlige?

Hvem rekkefølge skal man lufte i?

Skal lokke på bremse veske beholderen være åpen eller igjen?

Hvordan lufter man hovedsylinderene?


Re: får ikke trykk
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: August 12, 2003 05:29PM

Se forøvrig emnet "Bremsetrøbbel" i dette forum for mulige feilkilder til myk pedal/luft i det hydrauliske systemet.

Normalt skal det holde med en runde, men etter andre runde skal det normalt ikke være mer luft i systemet.

Hovedsylinderen (enkel og tandem) er selvluftende, men som Kim Steven Larsen nevner kan det enkelte ganger være nødvendig å lufte sylinderen separat ved å løste uttaksrøret. Over tid dannes det bunnfall i bremsereservoiret (ser ut som brunt/sort slam i bunnen) og dette kan tette til hullet som skal lede bremsevæske ned i sylinderen. Med en tynn ståltråd (0,5 mm) kan du kjenne etter om dette hullet er åpent, og at hullet er 0,5 mm foran stempelet når dette er i bakre stilling.

For ikke å suge vakuum i reservoiret settes lokket bare løst på (for å hindre skitt i å komme ned i sylinderen).

Lufterekkefølge for Amazon med skivebremser foran (callipere med tre stempler, med og uten bremseservo):

1: Venstre fram
2: Høyre fram
3: Høyre bak
4: Venstre bak

Dette i følge Volvo's verkstedshåndbok

Re: får ikke trykk
Lagt inn av: HM (---.daxnet.no)
Dato: November 09, 2003 11:32PM

Ang. lufting av calipere på -70 mod. med 3 lufteskruer.
Spiller det noen rolle i hvilken rekkefølge man lufter en caliper ?


Re: får ikke trykk
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: November 10, 2003 07:46AM


pet meds express
Lagt inn av: carb meds pet (---.dhcp.insightbb.com)
Dato: July 12, 2007 06:54AM


Re: får ikke trykk
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: November 28, 2007 12:37PM

hvor er feilen når jeg må ha høyt (ca 1500 -> 2000rpm) turtall for å få trykk til bremsene?

Re: får ikke trykk
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: November 28, 2007 02:36PM

Hei,

jeg vet ikke hva slags bil du har, men går ut i fra at det er snakk om en bil uten trykklufts-bremser (pneumatisk, evt pneumatisk/hydraulisk system), men at du har en bil med bremsekraftforsterker.

I så fall har det ingen betydning om bilen har motoren i gang eller ikke for å få trykk på bremsevæsken. Dette er et lukket system, og må luftes ut dersom du har lav/myk pedal som må pumpes for at den skal bli hard.

Jeg vil tro at det du mener er at pedalen virker hard intil du ruser motoren. Da er det vacuumet/hjelpeservoen/bremsekraftforsterkeren vi er inne på. Fra denne og bort til manifolden går det en slange. Sjekk om denne er tett. Sannsynligvis har du en lekkasje her som gjør at du ikke får noe vacuum før du ruser opp, evt om det er andre lekkasjer på vacuumsystemet. Hvis slanger er OK og det ikke er andre lekkasjer, da må du sjekke selve servoforsterkeren.

mvh Arve Larsen

Re: får ikke trykk
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: November 28, 2007 03:18PM

har 121 1969 mod med 2krets. med bremsekraftforsterker.

har sjekket slanger de skal være tette.

hvordan sjekker jeg selve forsterkeren? finnes det rep-kit til dette? eller må jeg lete etter en brukt kanskje.


evnt. fra 140 serien hva passer på amazon her? årsmodel.

takk for svar forresten

Re: får ikke trykk
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: December 03, 2007 12:13PM

hvordan sjekker jeg selve forsterkeren?



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 3 defined in its font.