Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
Ujevne bremser?
Lagt inn av: Tommy_O (---.bluecom.no)
Dato: September 10, 2006 08:10PM

Hei.

Jeg har akkurat gÄtt over bremsene pÄ min kjÊre Az Hgv. Har byttet skiver, kalippere og klosser foran. Har ikke gjort noe bak, da de sÄ bra ut. Problemet er bare nÄ at nÄr jeg bremser sÄ rister/"vugger" bilen, spesiellt merkbart ved sakte fart.. Det er ingen risting i rattet. Det virker som om bremsene tar ujevnt akkurat som om jeg pumper pedalen ved nedbremsingen.. Ikke drar bilen til noen side heller.

Hilsen Tommy.


Re: Ujevne bremser?
Lagt inn av: Kim (---.telenor.se)
Dato: September 11, 2006 02:32PM

Heisann..

Har dette blitt sÄnn nÄ??

Du bÞr nok ta en titt bak ogsÄ, kan vÊre lekksaje pÄ en bremsesylinder, slik at det har kommet bremsevÊske pÄ bremsebÄndene.
Det kan jo ogsÄ vÊre ovale bremsetrommler, men dette har jeg ikke sett ofte.
Kan ogsÄ vÊre rust i bremsetrommel, men da mÄ bilen ha stÄtt en stund.
Har ogsÄ vÊrt utsatt for at det har vÊrt hÞydekast i drivaksel.

Kim...


Re: Ujevne bremser?
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: September 11, 2006 04:29PM

Hei Tommy O?

Sjekk ogsÄ om skivene faktisk er runde, selv om de er nye. Har selv akkurat vÊrt borti en skive, ikke Volvos originale, som ikke kunne brukes fordi den var skjev.

Mvh Arve Larsen

Re: Ujevne bremser?
Lagt inn av: Tommy_O (---.bluecom.no)
Dato: September 11, 2006 08:33PM

Har sjekket bremsene bak og de ser veldig bra ut. Ikke lekasjer eller rust. Ser ogsÄ ut til at bremsebÄndene tar likt og har jevn slitasje. SpÞrs om det ikke er foran problemet ligger selv om alt er nytt. Skulle bare tro at det da ville riste godt i rattet..? Kjenner bre pedalen "pulserer".

Ellers takk for mange gode svar her i forumet. Mange her som har veldig god peiling pÄ Amazon.

Mvh Tommy


Re: Ujevne bremser?
Lagt inn av: Tor Magnussen (90.149.33.---)
Dato: December 29, 2010 02:48AM

Sjekk med hÄndbremsen sÄ fÄr du lokalisert om problemet er foran eller bak.
HĂžydekast i drivasling? Kan det skuldes kilen som har kommet for langt inn ved montering?



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character D defined in its font.