Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
trommelavdrager
Lagt inn av: Oddmund (---.84-48-123.nextgentel.com)
Dato: September 07, 2006 08:07PM

Hei.
Noen som har / vet hvor jeg får tak trommelavdrager? Med arm til hver hjulbolt? Har prøvd med en med 3 armer, men fikk ikke trommelen av, selv om jeg slo rimelig hardt. Min teori er at med tre armer, trekker den ikke 100% rett utover, og dermed løsner den ikke
Tror løsningen er en avdrager som festes på alle hjulboltene.

mvh Oddmund

Re: trommelavdrager
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: September 07, 2006 08:28PM

Hei,

jeg er ganske så sikker på at jeg kan skaffe Volvo's eget spesialverktøy fremdeles dersom du ønsker å kjøpe et.

Ellers er det mulig å kjøpe avdragerne som Forsvaret har hatt, men de må modifiseres før de passer; dvs forsterkes, endre boltsirkel samt dreies litt pga endringen av boltsirkel.

Dersom du bare skal låne et så finnes det vel endel slike rundt om.

Mvh Arve Larsen

Re: trommelavdrager
Lagt inn av: Knut Tidemann (---.bb.online.no)
Dato: September 08, 2006 08:08PM

Har selv brukt Biltemas trommelavdrager i mange år.Den er solid og tåler hardent bruk (har måttet ty til slegga noen ganger). Eneste problemet er at boltsirkel passer ikke helt,så det ble en halvtime med rundfila før den var klar for bruk.Den har også den fordelen at den har en flat anleggsflate mot drivakslingen,så muligheten for å sprenge ut enden på drivakslingen redusres.Jeg bruker og skru av kronmutteren for så og snu den og skru den på jamt med ytterkanten på drivakslingen.Når trommelen løsner med et tydelig knepp tar du av avdrager og kronmutter.Da kan somregel trommelen taes av for hånd.Husk og slakke bremsebanda så mye som mulig med justeringskruen før du begynner overnemte prosess.Lykke til!

Re: trommelavdrager
Lagt inn av: Oddmund (---.84-48-123.nextgentel.com)
Dato: September 10, 2006 12:42PM

Takk for svar.

Har den originale til volvo en arm til hver bolt?
Er det noen i oslo-området som har en jeg evt kunne lånt?

Har sett på biltema sin i katalogen. Regner med at det er denne du mener. En plate med mange hull i, med en slags T på, til å skru med.

Er forresten hjulsylindre fra biltema noe å satse på? og evt andre bremsedeler?

mvh Oddmund

Re: trommelavdrager
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.customer.alfanett.no)
Dato: September 11, 2006 09:45PM

Til info:

Emnet demontering av bremsetromler er omtalt i forumet "Mekketips"



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character M defined in its font.