Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
Bremserør
Lagt inn av: Gunnar Solvang (---.bb.online.no)
Dato: October 01, 2005 11:04AM

Biltema selger bremserør i "løs vekt"
Er dette noe å satse på ? De er opplyst til å være laget av koppernikkel.
Risikerer jeg at de ikke tåler trykket å sprekker?
Er det noen andre som selger bremserør av evt bedre kvalitet?

MVH
Gunnar

Re: Bremserør
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: October 01, 2005 09:43PM

Hei Gunnar.

Bremserør av kobbernikkel er det som "gjelder og går" mht bremserør i dag. Jeg har ikke noen formening om hvilken kvalitet det er på Biltemas rør, så det får du nesten finne ut av selv. Med løs vekt regner jeg med at du mener rør i løpemeter, hvor du selv må kappe og flense. Jeg går ut i fra at du vet hvilke krav som stilles til flensing av bremserør, jfr dobbelt flens. Du nevner ikke noe om hva prisen blir for et rør eller for niplene du også trenger å kjøpe i løs vekt.

Mvh Arve Larsen

Re: Bremserør
Lagt inn av: Gunnar Solvang (---.82-134-11.bkkb.no)
Dato: October 02, 2005 09:04AM

Takk Arve.
Jeg skal være så ærlig å inrømme at jeg ikke vet hvilke spesielle krav som stilles til flensing av bremserør.
Jeg har flenset noe oljerør og har noe verktøy for det.
Jeg må bytte et bremserør og tanken var å kopiere rørret med tanke på flenser og form.

Du fikk meg til å tenke meg om to ganger, en ting er pris, en annen ting er sikkerhet.

MVH
Gunnar

Re: Bremserør
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: October 02, 2005 09:40AM

Hei igjen,

Dersom du har flenseverktøy for å lage dobbelflens, som er kravet, og er sikker på at rørene og niplene er av god nok kvalitet er det ikke noe i veien for å gjøre dette selv. Men jeg har sett noen eksempler på hjemmelagde bremserør som aldri burde vært montert på noe kjøretøy.

Vi lager også bremserør selv, av kobbernikkelrør som er sterkere enn kobberrør, men vi vet at både flenseverktøy, rør og nipler er av topp kvalitet.

Mvh Arve

Re: Bremserør
Lagt inn av: kkolsen (---.mobil.telenor.no)
Dato: September 29, 2007 10:43AM

hva heter nipplene til bremserørene?dvs størrelsen?mvh kjell



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character H defined in its font.