Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
Risting ved bremsing
Lagt inn av: Terje Bergstad (---.bluecom.no)
Dato: June 21, 2005 07:47AM

Hei. Jeg har et problem med at hele bilen rister under nedbremsing. Har byttet alt av bremsesylindrer og bremsesko. Jeg husker at bremsetromlene bak satt noe så sinnsykt hardt da jeg plukket det istykker førtse gang.. Måtte bruke en jekk på flere tonn for å få dem løse. Kan jeg ha gjort tromlene "urunde" under den voldsomme behandlingen?.. I tilfelle.. Er det noen som har å selge i Oslo-Området?

Bilen er en 67-mod 2 dørs.

Re: Risting ved bremsing
Lagt inn av: kim (---.telenor.se)
Dato: June 21, 2005 09:28AM

Heisann.

Vibrerer det i rattet når du bremser???? Hvis så, er det nok kast i bremseskivene foran.
Det kan jo også være bak, men når man tar av bremsetrommlene så dras de jo utover, så man må ha høydekast i en trommel for å få kast bak.. Tror det skal mye til, men alt er jo mulig..

Kim..

Re: Risting ved bremsing
Lagt inn av: Terje Bergstad (---.bluecom.no)
Dato: June 22, 2005 07:23AM

Nope.. Det rister i hele bilen. Men ikke i rattet. Det kjennes ut som om at det er bak feilen ligger.. Og jo større hastighet, dess mere risting..
Vi laget en hjemmelaget ters for å få av tromlene.. Og satte på en jekk som jekket ca 2 tonn!.. Det smalt noe jævlig og trommelen fløy 2-3 meter fra bilen da det slapp. En av grunnene til at det satt så hardt er nok fordi splinten på akslene var borte.

Re: Risting ved bremsing
Lagt inn av: kim (---.telenor.se)
Dato: June 22, 2005 10:56AM

Hei igjen..

Blir ristingen værre når du bremser???
Hvis ikke, så kan det være andre årsaker enn bremsene. For eks. ubalanse i hjul, kryss eller oppheng til mellomaksel (gir normakt sett en "durelyd" i gulvet bilen) og har også vært utsatt for høydekast i stikkaksler..

Kim..

Re: Risting ved bremsing
Lagt inn av: Terje Bergstad (---.111.102.232.chello.no)
Dato: June 22, 2005 05:18PM

Det rister ikke under normal kjøring. Kun ved nedbremsing..



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character H defined in its font.