Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
Rep.sett eller bytte?
Lagt inn av: Knut Brügger (---.bb.online.no)
Dato: April 06, 2005 10:48PM

Har i lengre tid kjørt rundt med ein bil som ikkje har hatt gode bremser, så no når det var på tide med dekkskifte (ja eg kjører min Amazon på vinteren) så ville eg prøve å få igang litt bevegelse i bremsene igjen ved å ta ut ein og ein klosse for så å presse ut stemplene. Det viste seg at gummien rundt dei små stemplene var borte for godt, så der hadde det kommet rust.

Det eg lurer på er om det er best å bytte kalipper eller reparere den som eg har. Er heldigvis ikkje veldig avhengig av bilen, og den står tørt, så den skal fikses opp litt etter kvart.


Re: Rep.sett eller bytte?
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: April 18, 2005 02:02PM

Hei Knut,

Det beste alternativet er som regel det som er dyrest og det er å bytte hele kalipperne. Flere firma selger nyoverhalte (pris pr. stk. kr. 550 til 1.000). Billigste alternativ er å kjøpe reparasjonssett og gjøre arbeidet selv (pris sett for begge kalippere kr. 200 - 300 UTEN nye stempler; kr. 800 - 1.000 MED nye stempler).

Konklusjon: Hvis du trenger nye stempler så er kostnads-forskjellen relativt marginal.

mvh.
Arne

Re: Rep.sett eller bytte?
Lagt inn av: Knut Brügger (---.bb.online.no)
Dato: April 19, 2005 12:15AM

Hei Arne.

Holder no på med å reparerer kalipperen sjøl. Har tilgang til verksted via jobbe, så der har det blitt gjort litt. Slik det ser ut no så skal bremsene vere i orden på eit par dager. Litt gravrust på stemplene har ført til at eg har kjøpt nye stempel og pakninger. Det heile kom på 770 kr inkl. frakt og slikt. Litt trøbbel med at lufteskruen knakk/blei vridd av fører til at eg må få proff hjelp, men det går sikkert bra.

Skriver gjerne meir seinare om korleis det gjekk med arbeidet.

Mvh

Knut




Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 7 defined in its font.