Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
Ombygning av bremser.
Lagt inn av: Lars Helgeland. (---.dialup.online.no)
Dato: April 05, 2004 01:45AM

Jeg har en 65 modell HGV. Har også en 70 modell. Jeg skal demontere komplett bremsesystem med reduksjonsventil og rør og flytte dette over på 65 mod.
Hva med hjulsylyndrene? Passer disse om hverandre på disse to bakakslene ?

Hilsen Lars Helgeland (Nittedal)


Re: Ombygning av bremser.
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: April 28, 2004 07:15AM

Bremsesystemet hører sammen som en komplett pakke. Bytter du en komponent skal også resten av anlegget byttes!

B20 (årsmodellene 69 og 70) med sitt 2-krets anlegg trykkforsterker også trykket til hjulsylindrene bak. For å redusere bremsevirkningen er derfor sylinderdiameteren mindre på disse modellene. For å unngå at bremsene bak vil låse seg er det montert inn reduksjonsventiler som senker trykket (og dermed reduserer bremsevirkningen ytterligere).

Dersom bakhjulene låser seg mister bilen retningsstabiliteten under harde innbremsinger, og vil dermed gjerne ta sikte på møtende biler, fjellvegger etc.

SØRG FOR AT BREMSENE FUNGERER! Det er den desidert viktigste komponenten på bilen.

Re: Ombygning av bremser.
Lagt inn av: Rune (213.225.76.---)
Dato: July 29, 2004 11:03AM

Hei.

Noen som vet om beste plassen å få kjøpt reserveler til bremseanlegg?
Tenker på tromler, belegg o.s.v.

På forhånd takk.

Mvh Rune

Re: Ombygning av bremser.
Lagt inn av: Lars Helgeland. (---.dialup.online.no)
Dato: March 29, 2005 11:55PM

Jeg er meget fornøyd med dele utvalget fra Mekonomen.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character N defined in its font.