El-system :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens elektriske anlegg 
Tenning
Lagt inn av: pakselvo (195.204.121.---)
Dato: November 03, 2003 12:09PM

Hei,

Jeg har i det siste hatt problemer med bilen min om morgenene når jeg starter og begynner å kjøre. Det virker som den ikke går skikkelig på alle fire sylindrene. Jeg tror at det kan være at tenningen bør justeres. Er ikke så veldig trygg på slike ting så jeg lurte på om noen har tips eller kjenner til noen som kan dette for Amazon som jeg evt. kan leie til å se på det.

mvh.
Per Ove Akselvoll

Re: Tenning
Lagt inn av: Gaute (195.204.206.---)
Dato: April 26, 2005 10:31PM

Bytt stift og kondensator, juster stift å tenning etter verkstedshåndboken.

Viktig!
Har du skjekket coilledning, pluggledninger, rotor og fordelerlokk? Total motstand fra coil til tennplugg skal være ca 15000 - 25000 ohm. Altså coilledningsmotstand + rotormotstand + en plugglediningsmotstand =15000 - 25000 ohm (skjekk alle pluggledninger). Motstanden rotoren skal ha står ofte på den feks: 3K = 3000 ohm.
Dette måler du selv, kjøp et multimeter, de er billige på biltema. I tillegg er de veldig gode å ha for annen feilsøking....

Se også etter: Sprekker på fordelerlokk og rotor. Fordelerlokk og rotor må være rent og tørtt. Er kullstiften i senter av fordelerlokket utslitt?

Gaute



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character N defined in its font.