El-system :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens elektriske anlegg 
Horn
Lagt inn av: Sigbod (---.sf-f.kommune.no)
Dato: February 27, 2004 03:08PM

Har en 67 mod HGV der hornet henger seg opp når jeg slår på tenningen. Så ved vanlig kjøring er jeg nødt til å koble det fra for ikke å vekke alt for stor oppmerksomhet. Har hørt at det er noen ledninger som går gjennom rattstammen. Dersom dette stemmer kan det vel være snakk om overledning osv Er det noen som har tips

Re: Horn
Lagt inn av: TrondHelge (---.80-202-88.nextgentel.com)
Dato: February 28, 2004 09:12AM

Det stemmer at det er en ledning som går igjenom rattstammen. Dette er minus (jord) som går opp til rattet og når du trykker inn "horn-knappen" får den kontakt med rattstammen og gir jording til hornet. Pluss får hornet via sikringsboksen konstant.

Jeg vil anbefale at du demonterer rattet (kommer ikke på hvilket ratt du har, men på min 70 121 kan du bare presse ut volvo-emblemet med en liten skrutrekker, da kan du se ledningen som kommer opp rattstammen). Ledningen skal gå opp en liten ramme som får kontakt med rattstammen når du trykker inn hornet. Antar at det er der feilen har oppstått.

Re: Horn
Lagt inn av: Kjell Idar (---.demon.co.uk)
Dato: July 18, 2006 09:51AM

Hei.
Har nettop kjøpt en amazon hvor hornet ikke virket. det viste seg at forrige eier hadde isolert de to koblingsplatene som er inne i rattstammen slik at de ikke kom i fysisk kontakt når jeg "trykket" på bærta.
Det viste seg at det skal være en gummiplate mellom de to kontaktplatene(denne manglet i min bil). Gummiplaten holder de to kontaktplatene adskilt til du trykker på hornet. Hvis denne gummiplaten blir gammel og morken kan det kanskje oppstå konstant kontakt mellom kontaktplatene slik at hornet tuter hele tiden. Gummiplaten kan skaffes hos Jørgenrud bil og koster ca 40 kroner. Prøv å skifte denne. Det er en enkel jobb.




Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character M defined in its font.