El-system :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens elektriske anlegg 
Blinklys
Lagt inn av: Tommy Andersen (---.bb.online.no)
Dato: June 19, 2003 10:40AM

Hei, jeg lurer på om det har blitt laget Amazon med blinklys på forskjærmene, eller om det er ettermontert. Jeg ble stoppa i teknisk og de sa at jeg antageligvis måtte montere det siden det ikke finnes på bilen, men jeg mener og ha hørt at det ikke er originalt med blinkers på skjærmen, og da skulle det jo være lov.

hilsen tommy andersen (sarpsborg)

Re: Blinklys
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: June 19, 2003 10:53AM

Hei!

Amazon skal ha blinklys på forskjermen og disse sitter som originalt montert som kombinert blinklys/parklys under frontlyktene. I enkelte land er det krav om blinklys på sidene (bl.a. i Danmark og England) og da må det monteres ekstra blinklys på forskjermen i tillegg (omtrent der hvor skjermemblemet sitter). Heldigvis er det ikke krav om dette i Norge da disse blinklysene definitivt ikke bidrar positivt til bilens utseende.

Man skal ikke stole for mye på Biltilsynet da det tynnes i rekkene med de som har erfaring og kjenskap til eldre biler. Her om dagen snakket jeg med en Amazon-eier som var blitt kastet ut av hallen hos Biltilsynet der han hadde sin Amazon til godkjenning. Kontrolløren mente bilen manglet vesentlige deler til bremsene og viste til bilens enkle enkrets bremsesystem uten servo. Til tross for at bilen var i original stand hva bremsene angikk ble bilen underkjent. Heldigvis tok eieren kontakt med et annet verksted som kjente til biltypen og her ble bremsene godkjent.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character W defined in its font.