El-system :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens elektriske anlegg 
Manglende gnist...
Lagt inn av: einar (---.80-202-214.nextgentel.com)
Dato: January 14, 2008 11:40PM

opplever enkelte. Det gjelder ogsÄ min amazon!

Min amazon startet og gikk, men etter opppussingen av motorrommet fÄr jeg ingen gnist pÄ tennpluggene.
Det gikk "fort og gÊli" da jeg demonterte motor og trakk til side ledningsnett for lakkering av motorrommet. Idag stÄr jeg igjen med et par lÞse ledninger og altsÄ null tenning.
Antallet ledninger er begrenset, sÄ det skulle jo ikke vÊre noen heksekunst!
Til coilens + gÄr en gÄr en gul ledning. Denne fÄr spenning nÄr tenninga slÄes pÄ.
Til coilens - er ingenting tilkoblet. Tror heller ikke det var noen ledning der da jeg demonterte.
Til fordeleren har jeg trekt en sort ledning som jeg er litt usikker pÄ. Denne gÄr til jord... Det kan vel ikke stemme, for fordeleren har jo rikelig jord over blokka?
Skal denne kontakten pÄ fordeleren ogsÄ ha spenning ved pÄslÄtt tenning?

hvem vet?

Til info handler det seg om en 70mod 122S. Fordeleren er en med vakuumregulator, sÄ den hÞrer vel egentlig ikke hjemme pÄ en B20B-Motor, men det bryr jeg meg ikke om i fÞrste omgang.

En stor takk til den som kan hjelpe meg Ä fÄ gnist i amazonen igjen!
Einar

Re: Manglende gnist...
Lagt inn av: stein Ăžverby (---.bb.online.no)
Dato: January 15, 2008 07:14AM

den svarte ledningen pÄ fordeleren skal pÄ coilen.

Re: Manglende gnist...
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: January 15, 2008 02:53PM

Hei.

Det er riktig det som Stein Øverby skriver.
Den sorte ledningen pÄ fordeleren skal pÄ minusen pÄ coilen.
Stiften din har ikke fÄtt mulighet til Ä gi coilen signaler om Ä gi gnist, nÄ som ledningen ikke har vÊrt tilkoblet.

Az121...

Re: Manglende gnist...
Lagt inn av: einar (---.80-202-214.nextgentel.com)
Dato: January 16, 2008 12:57AM

takk for nyttige tips!

PrÞver til helga og kommer forhÄpentligvis tilbake med gode nyheter!

Einar

Re: Manglende gnist...
Lagt inn av: Einar (---.80-202-214.nextgentel.com)
Dato: January 22, 2008 11:50PM

sÄ enkelt var det!
SU-gasserene var litt gretne etter Ä ha stÄtt sÄ lenge, men med en god dose choke sÄ snurra B20`en fint og pustet godt gjennom 2toms-anlegget!

NÄ gjenstÄr det kun Ä trekke de lÞse ledningene til rett sted..
Bl.a. VDO-turteller. Den har en "haug" ledninger som skal kobles riktig. Kanskje passer fargekodene med smiths`turteller. Jeg har ikke sjekket, noen som vet?

PĂ„ undersiden av dashbordet, ved rattstammen, finnes en "vribryter". Er dette en dimmer for instrumentbelysningen eller noe lignende?

Einar

Re: Manglende gnist...
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: January 23, 2008 08:13AM

den vri greia er sannsynligvis for Ä resette tripptelleren vil jeg tro. finnes ingen andre "vribrytere" under der. for Ä dimme belysningen bruker du bryteren til lysa. den kan du og vri pÄ.
fancy?



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character C defined in its font.