El-system :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens elektriske anlegg 
FĂ„r ikke start, mistenker el. problem
Lagt inn av: Vegard (188.113.126.---)
Dato: April 02, 2011 01:42PM

Jeg lÞsnet pÄ dasjbordet i min 64 mod, og etter dette har bilen nektet Ä starte. Den oppfÞrer seg akkurat som om batteriet er tappet for strÞm nÄr jeg vrir om nÞkkelen: Starteren gÄr sÄvidt rundt. Men batteriet er fullt oppladet og fungerer fint.

Jeg lÞsnet pÄ dasjbordet igjen og ristet pÄ det mens jeg vred om nÞkkelen, da startet plutselig bilen, sÄ jeg regner med at det er noe elektrisk opp under dasjbordet som er problemet her.

Noen ideer til hva??

Re: FĂ„r ikke start, mistenker el. problem
Lagt inn av: ODIN (---.bb.online.no)
Dato: April 02, 2011 03:55PM

Jording av tenningslÄs ??

Re: FĂ„r ikke start, mistenker el. problem
Lagt inn av: Vegard (188.113.126.---)
Dato: April 02, 2011 05:04PM

Ja det burde vel jeg ogsÄ ha tenkt pÄ, hehe
Skal ta Ă„ sjekke det i morgen.

Re: FĂ„r ikke start, mistenker el. problem
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: April 02, 2011 08:04PM

TÀndningslÄset behöver ingen jordning. Startmotorn tar startströmmen direkt frÄn batteriet men behöver styrström till soleoniden och den tas direkt frÄn tÀndningslÄset men om inte strömmen till solenoiden rÀcker till kommer inte startmotorn att gÄ runt alls. Den pÄverkan som elkablarna under instrumentbrÀdan kan göra Àr att startmotorn gÄr eller inte, dvs ja eller nej och inte lite sÀmre eller nÄgot mellanlÀge. DÀremot kanske du har glömt att du samtidigt gjorde nÄgot annat eller att en jordflÀta efter 10-40 Är rÄkade fÄ lite dÄlig kontakt och att det rÀckte med att du skakade pÄ instrumentbrÀdan för att det skulle bli tillrÀckligt bra kontakt i jordflÀtan igen, 0,5 meter dÀrifrÄn.
Kontrollera/rengör bÄda anslutningarna pÄ batteriet, den pÄ startmotorn samt batteriets jordpunkt i karossen och jordflÀtan mellan motor och kaross. Granska Àven skicket pÄ jordflÀtor och + kabeln.

Re: FĂ„r ikke start, mistenker el. problem
Lagt inn av: Vegard (188.113.126.---)
Dato: April 03, 2011 10:39AM

Ok, takk for svar! Skal ut og se litt pÄ det nÄ.

Re: FĂ„r ikke start, mistenker el. problem
Lagt inn av: Vegard (188.113.126.---)
Dato: April 26, 2011 09:10PM

Nei dette blir jeg ikke klok pÄ. Jeg har prÞvd med et annet batteri samt en annen startmotor uten hell. Jeg har ogsÄ prÞvd Ä gi startmotoren styrestrÞm direkte fra batteriet istedenfor fra tenningslÄsen, men det ga samme resultat.

Det mÄ nesten vÊre dÄrlig jording en eller annen lur plass...

Re: FĂ„r ikke start, mistenker el. problem
Lagt inn av: ODIN (---.bb.online.no)
Dato: April 27, 2011 05:46AM

Der er en jordingskabel til motoren, er den hel og har god kontakt ?

Re: FĂ„r ikke start, mistenker el. problem
Lagt inn av: Vegard (188.113.126.---)
Dato: April 27, 2011 06:35PM

Se der ja! Hadde jo sjekket den fÞr, men tydeligvis ikke godt nok for den hang egentlig bare og dingla. Og nÄr jeg ristet pÄ dasjbordet den gangen sÄ har jeg nok rista pÄ hele bilen slik at den jordinga kom borti eksosfestet og dermed starta bilen. Var et lite sveisemerke pÄ jordingskabelen akkurat imot eksosfestet sÄ det er nok det som har skjedd, hehe spinning smiley sticking its tongue out

Men nÄ starter den sÄ lett som ingenting sÄ, takk skal dere ha!!

Re: FĂ„r ikke start, mistenker el. problem
Lagt inn av: ODIN (---.bb.online.no)
Dato: April 27, 2011 08:52PM

Flott att det ordnet seg smiling smiley)



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character Y defined in its font.