Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
tanklokk lekker
Lagt inn av: larseki (---.10.erx-lhm.eidsiva.net)
Dato: September 04, 2008 12:18AM

Noen tips?
Når jeg kjører høyresvinger med herregårdsvogna lekker det bensin ut av tanklokket. Virker som dårlig pakning.
Det henger en "kjetting", slik som til proppen i utslagsvasken(!) i lokket, på innsiden. Skal det sitte noe i andre enden av kjettingen som gjør at bensinen ikke kan bevege seg opp mot lokket, eller er det bare å legge i en ekstra gummiring på lokket for å få stoppet lekkasjen? Blir jo ikke akkurat mindre forbruk pr mil av slikttongue sticking out smiley

Re: tanklokk lekker
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: September 04, 2008 03:10PM

Hei Lars?

"Kjettingen" har ikke noe med bensinen/overrenning å gjøre. Du kan sette på en tykkere/ny pakning. Du kan forsøke å stramme litt på de festene som får lokket til å sitte fast. Du bør også sjekke slangen som sitter mellom påfyllingshullet og tanken. Der har jeg hatt lekkasje på min herregårdsvogn.

Mvh Arve Larsen

Lagt inn av: larseki (---.bb.online.no)
Dato: September 05, 2008 01:12PM

Takk for svar. Har allerede byttet pakning, og det hjalp godt.
Men hva er egentlig poenget med kjettingen?

Lagt inn av: mortenk (---.80-202-119.nextgentel.com)
Dato: September 28, 2008 08:40PM

Kjettingen gjør at du ikke mister lokket, forutsatt at tverrpinnen i andre enden er på plass.

Lagt inn av: larseki (87.248.24.---)
Dato: September 28, 2008 09:31PM

akkurat det jeg tenkte, og da ligger nok tverrpinnen nedi tanken, tenker jeg...

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.