Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
tanklokk lekker
Lagt inn av: larseki (---.10.erx-lhm.eidsiva.net)
Dato: September 03, 2008 10:18PM

Noen tips?
Når jeg kjører høyresvinger med herregårdsvogna lekker det bensin ut av tanklokket. Virker som dårlig pakning.
Det henger en "kjetting", slik som til proppen i utslagsvasken(!) i lokket, på innsiden. Skal det sitte noe i andre enden av kjettingen som gjør at bensinen ikke kan bevege seg opp mot lokket, eller er det bare å legge i en ekstra gummiring på lokket for å få stoppet lekkasjen? Blir jo ikke akkurat mindre forbruk pr mil av slikttongue sticking out smiley

Re: tanklokk lekker
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: September 04, 2008 01:10PM

Hei Lars?

"Kjettingen" har ikke noe med bensinen/overrenning å gjøre. Du kan sette på en tykkere/ny pakning. Du kan forsøke å stramme litt på de festene som får lokket til å sitte fast. Du bør også sjekke slangen som sitter mellom påfyllingshullet og tanken. Der har jeg hatt lekkasje på min herregårdsvogn.

Mvh Arve Larsen

Re: tanklokk lekker
Lagt inn av: larseki (---.bb.online.no)
Dato: September 05, 2008 11:12AM

Takk for svar. Har allerede byttet pakning, og det hjalp godt.
Men hva er egentlig poenget med kjettingen?

Re: tanklokk lekker
Lagt inn av: mortenk (---.80-202-119.nextgentel.com)
Dato: September 28, 2008 06:40PM

Kjettingen gjør at du ikke mister lokket, forutsatt at tverrpinnen i andre enden er på plass.

Re: tanklokk lekker
Lagt inn av: larseki (87.248.24.---)
Dato: September 28, 2008 07:31PM

akkurat det jeg tenkte, og da ligger nok tverrpinnen nedi tanken, tenker jeg...



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 7 defined in its font.