Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
SKIFTE LISTVERK
Lagt inn av: Rune Lund (---.td.tiscali.no)
Dato: June 25, 2005 04:44PM

HEI
DA ER DET DAGS FOR Å BYTTE PYNTELISTENE PÅ MIN AMAZON 2-DØRS, 65-MODELL.
SER AT KLIPSENE ER INNPAKKET I EN SLAGS MASSE. HVA ER DETTE, OG HVOR KAN JEG SKAFFE DETTE? NOEN TIPS ELLER TING Å VERE OPPMERKSOM PÅ UNDER DEMONTERING/MONTRING AV LISTER.
(DREIER SEG OM LISTENE MIDT PÅ KAROSERISIDEN. DE TYKKE FINE)

Re: SKIFTE LISTVERK
Lagt inn av: Arne Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: June 25, 2005 07:27PM

Hei Rune, du kom deg ikke til Biri du heller forstår jeg.....:-(

Hovedformålet med stoffet/massen, som ser ut som noen store "tyggegummi-klyser", er å forhindre at det trenger vann inn i karosseriet. Listene må derfor først monteres, deretter må du fra INNSIDEN kline en stor "klyse" med masse godt inn i hvert enkelt hull og godt rundt hele klipsen som stikker inn i karosseriet slik at det tetter godt. Stoffet/massen er en form for plastisk karosseri-tetningsmasse som skal forbli elastisk. Det finnes flere produkter på markedet f.eks. Würth Knaplast.

NB! For å unngå rustproblemer, må du passe på å ikke anvende et stoff som avgir syre (dette gjelder f.eks. mange silikon-baserte tetningsmasser).

Med vennlig hilsen
Arne

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.