Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Lakk type/kvalitet/merke
Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Lakk type/kvalitet/merke
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 19, 2005 08:45PM

Hei,

Hvilken kvalitet/type lakk bruker dere for hellakkering i forbindelse med restaurering av deres kjære Amazoner? Jeg har hørt om cellulose-lakk, akryl-lakk, polyester-lakk og polyurethan-lakk. Finnes flere? Hvilken type er mest hensiktsmessig/best? Er det noe spesielt merke/fabrikat som er å foretrekke?


Re: Lakk type/kvalitet/merke
Lagt inn av: h5506 (---.bb.online.no)
Dato: May 20, 2005 10:46PM

Du bruker 2 komonent akryllakk, Standoks, spiece hecker,du point er noen annerkjente merker som er en god lakk!
mvh Bjarte


Re: Lakk type/kvalitet/merke
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 21, 2005 01:27PM

Vil bare legge til Glasurit og Sikkens som jeg bruker, og som blir mye brukt hos lakkererne her i omerådet vertfall.

Re: Lakk type/kvalitet/merke
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 21, 2005 02:04PM

Takker for gode bidrag Bjarte og Torgeir,

Men er det noen som kan fortelle meg hvilke egenskaper (positive og negative; fordeler og ulemper) de forskjellige lakk-typene (cellulose, akryl, polyester, polyurethan) har?


Re: Lakk type/kvalitet/merke
Lagt inn av: Roald Broch (---.82-134-102.bkkb.no)
Dato: February 10, 2006 04:14PM

celluloselakk forvant i produksjonsåret 1955 hos volvo. Den legges på med pensel, er ekstremt brannfarlig - dog mye mer slitesterk enn de laktyper vi har i dag. Jeg tviler på du klarer å fremskaffe denne, + en lakkerer som kan legge den på. De som kunne dette er vel så løsemiddelskadde at det knapt nok husker noe som helst. Arb.miljøloven kom først på 70 tallet.

Re: Lakk type/kvalitet/merke
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: March 09, 2006 09:25AM


Re: Lakk type/kvalitet/merke
Lagt inn av: martinj (---.bb.online.no)
Dato: June 14, 2006 08:36PM

det er ikke no annet alternativ en 2k billakk. det som alle bruker i dag, men jeg vil annbefale å legge klarlakk på. det vil si 2 sjikt. lykke til...

Re: Lakk type/kvalitet/merke
Lagt inn av: ove johnny solberg (---.bb.online.no)
Dato: June 30, 2006 12:04AM

hei
har nettopp lakert min amazon vart anbefalt lastebil lakk og jeg angrer ikke ett sekund på det,, jævlig blangt og fint, også er den lakken mye mere slitesterk og seig en vanlig lakk ,billigere er den også fåes i alle fargevarianter.

Re: Lakk type/kvalitet/merke
Lagt inn av: Forset (---.bb.online.no)
Dato: August 20, 2006 01:10PM

Hmm lastebil lakk? hva er /heter det og hvor får du tak i det? hva slags lakk er det egentlig?



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character N defined in its font.