Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Mål for karosseri-oppretting (P130)
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: December 02, 2004 05:13PM

Jeg har mistanke om at bakparten på min Amazon kan være skjev etter en tidligere gammel skade. Jeg planlegger derfor å montere karosseriet på en moderne opprettings-jigg for å måle og rette opp eventuelle skjevheter.
Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i Volvo's kontrollmål for Amazon (P130)?

Re: Mål for karosseri-oppretting (P130)
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: December 04, 2004 03:57PM

Jeg går ut i fra at du mener en 67-modell (det er forskjellige mål på ulike årsmodeller og karosserivarianter). Plansjen nedenunder viser målene på to- og fire-dørs sedan av årsmodell 1967. Plansjen er hentet fra Volvos originale verkstedshåndbøker (en større kopi med lesbare mål kan mailes).

http://www.nvak.no/misc/phorum/userimg/amazon/6karosseri/measure.gif

Mål for karosseri-oppretting (P130)
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: December 05, 2004 07:16PM

Mange takk for svaret Arnt Willy. Det jeg antagelig trenger er noen flere og mer detaljerte mål av bakparten da det ser ut til at skjevhetene ligger helt bak i bagasjerommet (jeg har verkstedhåndbøkene så du trenger ikke maile plansjen/tegningen).
Jeg snakket med en erfaren karosserioppretter idag. Han tvilte sterkt på at det finnes noen mer detaljerte mål for så gamle biler. Hans anbefaling var å kryssmåle åpningen i bagasjerommet og under dørken og bruke bagasjeromslokket som "mal" ved retting/strekking, og det vil jeg nå forsøke.

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.