Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
bakluka
Lagt inn av: Willy Skogly (---.bb.online.no)
Dato: November 25, 2004 10:19AM

På min Amazon sedan siger bakluka ned igjen når den åpnes. Ekkelt å få den i nakken. Har noen et tips om hvordan den kan strammes opp?

Re: bakluka
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: November 28, 2004 05:06PM

Torsjonsfjærene som holder lokket åpent har to innstillinger der det ene er ment å kompensere for fjærens med årene reduserte spenst. Det er derfor mulig du kan etterjustere fjærene, men dette krever spesialverktøy.

Et enkelt tips er å lette bakluken for vekt. Ta bort pappen så vil luken sikkert holde seg i åpen stilling.

Re: bakluka
Lagt inn av: Kim Frandsen (131.165.141.---)
Dato: May 23, 2005 12:12PM

Hej!
Et andet tip er at lave et par beslag med takker på som sættes på torsionsfjedrenes ende, der hvor de ligger an mod karrosseriet. Dermed kan fjedrene vrides ekstra meget. Males beslaget i samme farve som bagagerummet indvendigt ses de faktisk ikke - men det virker!

Tippet kommer oprindeligt fra Villy Eskildsen som har den røde 121 årg. 1969 som har vundet mange præmier til træf, og det har været bragt i Volvo Amazon Klub Danmarks medlemsblad for 8-9 år siden. Vi brugte metoden ifm. restaureringen af min fars hvide 1964-model.

Hilsen
Kim

Re: bakluka
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: May 24, 2005 10:30PM

Hei Kim F.

Hyggelig å se at du stadig er gjest på våre sider. Kanskje er det mulig for deg å lage en illustrasjon på metoden dere, dvs Villy, har kommet med. Jeg regner med at ca 2/3 av alle Amazoneiere har opplevd å få bakluka i bakhodet, og som Skogly skriver, det er ekkelt for oss voksne, men det kan være farlig for et barn.

Mvh Arve Larsen



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character W defined in its font.