Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Dør/tetnings-lister. Hvilken veg.
Lagt inn av: Jo Elvestad (---.adsl.tele2.no)
Dato: November 10, 2004 10:26PM

Jeg driver å setter på nye tetningslister/dørlister på min herregårdsvogn, men har ingen gamle å se etter. Hvilken veg skal gummien peke. Jeg så på en to dørs, og der pekte lista inn mot bilen, altså ut fra døra. Jeg gjorde dette på framdørene mine, og det gikk fint, men døra ble litt trang. Men så gjorde jeg det samme på bakdørene, og da tar kanten på gummien i karoseriet veldig tildlig øverst i front på døra og krøller seg. Så byttet jeg sidene, så kanten går inn mot døra, tar fortsatt i øverst, og er ikke sikker på om den tetter så bra rundt det hele. Hvilken veg skal listene stå, og hvor skal skjøtene på de være? Skal det kuttes noe i lista? Jeg har justert dørene, så jeg kanten i framkant flukter med midtstolpen. Noe lenger ut skal vel ikke den!


Re: Dør/tetnings-lister. Hvilken veg.
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: November 28, 2004 04:58PM

Alle som har skiftet til nye pakninger i dører og koffertrom vil erfare av de blir vanskeligere å lukke. Justering må til og i tiden det tar å forme pakningene vil dørene ligge litt lenger ut fra karosseriet enn normalt. Med tid og stunder former pakningene seg og dørene kan justeres tilbake til utgangspunktet.

Dørlistene skal monteres med leppen pekende fra døren, inn mot karosseriet. Skjøten i pakningen skal være på undersiden av døren, der syns den minst.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character Y defined in its font.