Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Frontrutelekkasje
Lagt inn av: sigsko (62.92.43.---)
Dato: August 26, 2004 11:33AM

Jeg sliter med at det renner vann inn i kupeen nÄr det regner kraftig. Vannet kommer ut under dashbord-polstringen og renner ned mellom choke-hendelen og vinduspusserbryteren. Jeg har hele tiden vÊrt sikker pÄ at lekkasjen skyldes utett frontrute. NÄr er jeg ikke like sikker lenger, fordi jeg har silikonert grundig mellom karosseri og kromlist, og mellom kromlist og frontrute. Vannet renner fortsatt inn. Den muligheten som da gjenstÄr er at det renne inn i vinduspussergjennomfÞringen, men da fÄr jeg det ikke til Ä rime at det skal renne inn sÄ langt til venstre i kupeen. Har noen vÊrt borti dette, og har noen gode tips ?

Mvh Sigurd Skotte

Re: Frontrutelekkasje
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: September 16, 2004 09:04PM

Vindusrammen pÄ Amazonen er en del av bilens bÊrende struktur og rammen er formet som et firkant-profil som er hul innvendig. Dersom vannet fÞrst kommer inn i rammen kan det renne ut en helt annen plass.

Dette var vel ikke det svaret du Þnsket deg, men det kan vÊre svÊrt vanskelig og tidkrevende Ä finne ut hvor vannet kommer inn i bilen - noen som du sikkert har erfart selv. I tillegg har vann helt spesielle evner til Ä finne den minste Äpning i karosseriet og fÄ tilgang til kupeen. Selv Ä motstÄ tyngdekraften og renne oppover er ikke umulig for vann i sÞken av kupetepper.

Re: Frontrutelekkasje
Lagt inn av: JĂžrn Tore Ekerhaugen (---.bluecom.no)
Dato: September 29, 2004 10:26PM

Dette er ikke noe ukjent fenomen pÄ Amazon. Det er vel heller det en kan kalle standard fra fabrikk.
IfÞlge tester fra dengang Amazon fortsatt var Ä fÄ kjÞpt flunkende ny, var dette ganske vanlig.
Årsaken er nok sikkert utforminga pĂ„ karosseriet i Ă„pningen. Min lekker vann pĂ„ nĂžyaktig samme sted. Jeg har bytta til ny gummilist og ny frontrute, var veldig nĂžye med at det var helt rent i Ă„pningen fĂžr montering og alle ujevnheter fjernet, men ble det tett? NEI........sĂ„ sĂ„nn er det bare pĂ„ Amazon, det fĂ„r vi nok leve med. Vi Amazoneiere fĂ„r trĂžste oss med at det vel egentlig er en av de fĂ„ tingene som ikke er sĂ„ enkelt Ă„ fĂ„ gjort sĂ„ mye med pĂ„ disse bilene.
Hvis noen har et godt tips i anledning saken, er det sikkert flere enn oss to som er takknemlig for svar.

Re: Frontrutelekkasje
Lagt inn av: .. (193.213.26.---)
Dato: October 01, 2004 10:07AM

Hei

Du mÄ bruke tettemasse mellom rute og list + list og karosseri.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character Y defined in its font.