Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Skjermemblem
Lagt inn av: stian (---.bb.online.no)
Dato: August 11, 2004 01:21PM

hei!!

Noen som har noen mÄl pÄ hvor 121 emblemet skal sitte pÄ skjermen??

Re: Skjermemblem
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: August 12, 2004 10:30AM

Hei,

Jeg gÄr ut i fra at det er snakk om skjoldet som sitter under listen, og ikke det lange emblemet (- 1964) som sitter over listen.

Avstanden fra bakkant av skjerm til bakre ende pÄ skjoldet skal vÊre 24 millimeter. Fra toppen av skjoldet, (oppÄ taggen), skal det vÊre 28 millimeter til underkanten av listen.

Mvh Arve Larsen


Re: Skjermemblem
Lagt inn av: stian (---.bb.online.no)
Dato: August 12, 2004 11:10AM

Takk for det

Det var det emblemet(1965-) jeg var ute etter

Re: Skjermemblem
Lagt inn av: Bengt Lybekk (---.bb.online.no)
Dato: May 24, 2005 09:37PM

pÄ mine gamle skjermer satt merket 26 mm. fra bakkant skjerm til bakkant merke og fra listen og ned var det 37 mm. og dette er de orginale skjermene jeg regner med at det er det samme pÄ min bil selv om min bil er svensk importert

Re: Skjermemblem
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: May 24, 2005 10:24PM

Hei pÄ dere,

Det er ikke umulig at denne avstanden er endret pÄ i lÞpet av de forgangne Är. den gang jeg mÄlte denne avstanden, som beskrevet ovenfor, sÄ mÄlte jeg pÄ to eller tre forskjellige skjermer. Den ene var etter alle solemerker originalskjermen pÄ en 1969 modell Hgv, ettersom jeg kjÞpte bilen allerede i 1975, og har hatt den siden. PÄ den skjermen var det borrede hull til emblemet. Dessuten stemte den avstanden med min 1970 modell. I tillegg tror jeg ogsÄ at vi mÄlte pÄ Kim sin 1969 modell, men vi vet ikke om det var originalskjemer pÄ sistnevnte. Det er heller aldri noen som har kommentert at emblemene pÄ verken Kim sin bil eller pÄ min 1970 modell ikke er korrekt montert. PÄ den annen side sÄ er heller ikke Bengt sine mÄl veldig avvikende. NÄr man ogsÄ tar i betraktning at hullene til listeclipsene IKKE er forborret i nye skjermer, sÄ kan det fort bli noen millimeters forskjell, spesielt i avstanden opp til lista.

Det er vel heller ikke sÄ umÄtelig nÞye, hovedpoenget er at det ser bra og riktig ut. Man legger fort merke til om et emblem er fullstendig malplassert.

Mvh Arve

Re: Skjermemblem
Lagt inn av: Arne T. GrĂžnstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 24, 2005 10:39PM

Dette var et pussig sammentreff. Jeg satte en kompis i sving med Ä finne disse mÄlene til meg i slutten av forrige uke. Han har en 70-modell som han kjÞpte NY og han har garantert ALDRI skiftet skjermer pÄ den. Jeg kommer tilbake med hans mÄl sÄ snart han "har fÄtt finger'n ut"....:-)


Re: Skjermemblem
Lagt inn av: Arne T. GrĂžnstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 30, 2005 03:25PM

Hei, her kommer det forhÄndsannonserte svaret:

VENSTRE side: Avstanden fra bakkant av skjerm til bakre ende pÄ skjoldet er 25 millimeter. Fra toppen av skjoldet (oppÄ taggen) er det 37 millimeter til underkanten av listen.

HØYRE side: Avstanden fra bakkant av skjerm til bakre ende pÄ skjoldet er 25 millimeter. Fra toppen av skjoldet (oppÄ taggen) er det 35 millimeter til underkanten av listen.

Min "kilde" sier han er litt usikker pÄ om den ene skjermen ble skiftet en gang, men at det isÄfall kun gjelder den venstre skjermen.

KONKLUSJON: "Riktig svar" er: 25/35 millimeter.


Re: Skjermemblem
Lagt inn av: bengt lyberkk (---.bb.online.no)
Dato: May 30, 2005 04:35PM

det er vel helst 25/37 siden det er mÄlene pÄ en av hans merker og begge mine

Re: Skjermemblem
Lagt inn av: Arne T. GrĂžnstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 30, 2005 05:34PM

Beklager Bengt, enig med du i det...:-)




Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character T defined in its font.