Syregrunning vs sink
Lagt inn av:
Gunnar Solvang (---.bb.online.no)
Dato: May 01, 2004 08:23PM
Ser av tidligere innlegg at der foreslås enten å syregrunne eller bruke sink og grunning for å beskytte understellet før tectylbehandling.
Nå skal herregårdsvogna til pers, dillemaet er skal jeg bruke det ene eller det andre, hva er best?
Tenker å gjøre det selv, men med stålbørste og annet handhodt utstyr vil man ikke få all ruste vekk i alle krinker å kroker.
Er den ene metoden å foretrekke fremfor den andre hvis man ikke får alt 100% fritt for rust?
Hvilke produkter (produsent navn) leverer syregrunning og sink?
Må kappe og sveise i noen kanaler/platedeler, har tidligere erfart på andre biler at det har lett for å begynne å ruste på de plassene man har sveiset.
Finnes det noe lurium som man kan smøre på sveisen for å sikre seg mot rustangrep her?
Når man holder på i egen garasje har man ingen kontroll med luftfuktighet og temp, som er viktige faktore for hvor raskt rustprosessen starter.
Er det noen grunnngtyper som er mer robust for dette og er det produkter man må holde seg vekke fra?
Det var mange spørsmål, men nå nå vi har bestemt oss for å gi bilen et nytt liv sø ønsker jeg å gjøre det så bra som mulig.
Alle erfaringer/tips vil bli tatt imot med stor takk.
MVH
Gunnar, Bergen