Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Bensin tank
Lagt inn av: Steffen Nilsen (---.80-202-127.nextgentel.com)
Dato: January 18, 2004 11:41PM

Hei!

Eier en Volvo Amazon 67 - modell. Har problemer med bensintanken. Det lukter bensin i bilen når jeg kjører og en dam med bensin deler plass med ekstrahjulet. Hvordan den har havnet der vet jeg ikke, men antar at bensintanken lekker. Skal kjøpe ny tank, må jeg må kjøpe en spesiell bensintank som er laget for Amazon eller går det an å bruke bensintanker fra andre biler? Hvor kan jeg få tak i denne og hva er prisen?

MVH Steffen

Re: Bensin tank
Lagt inn av: Gunder Vinje Svendsen (---.80-202-93.nextgentel.com)
Dato: January 19, 2004 09:22AM

Hei!
Jeg hadde også lekkasjeproblemer med tanken på min 62 modell. Den lakk i skjøten mellom tanken og påfyllingsrøret. Har sett flere amazontanker som har vært reparert der, så jeg antar at det er et utsatt område. Jeg reparerte det med Plastic Padding - Stop Leak (lekkasjetetter). Det fungerte fint for meg.

mvh
Gunder Vinje Svendsen

Re: Bensin tank
Lagt inn av: HM (---.daxnet.no)
Dato: January 24, 2004 11:04PM

Hei.

Hadde lekkasje på min 70 mod. I mitt tilfelle var lekkasjen der påfyllingsrøret er festet til tanken. Demonterte tanken, tok ut tappepluggen og skyllte gjennom med vann, MYE vann. Fyllte deretter helt opp med vann og sveiste det sammen med vanlig trådsveis.

OBS! Skal du sveise bensintank, vær sikker på at ingen "gasslommer" står igjen!

Mvh
HM



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character J defined in its font.