Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Karosseri
Lagt inn av: Bengt Lybekk (---.daxnet.no)
Dato: October 15, 2003 08:01PM

Hei Hva grunner man karosseriet med etter sandblÄsing og mÄ all rust bort fÞr tektylering eller holder det med at all lÞs rust blir fjernet
Hilsen Bengt

Re: Karosseri
Lagt inn av: TrondHelge (---.80-202-87.nextgentel.com)
Dato: October 16, 2003 06:07PM

Jeg er langt ifra noen ekspert, men har selv brukt (og hÞrt at andre har brukt) sink-grunning pÄ rent metall etter sandblÄsing og sveising. Dette fordi sinken hindrer rust (virker som offeranode som blir brukt pÄ bÄter).

Det optimale for tektylering er vel Ă„ fjerne all rust, slik at du iallfall er sikker.

Re: Karosseri
Lagt inn av: Bengt Lybekk (---.daxnet.no)
Dato: October 16, 2003 06:23PM

Hei
Sitter lakken pÄ sinkgrunning som pÄ all annen grunning og hvor fÄr man tak i sinkgrunning
hilsen Bengt

Re: Karosseri
Lagt inn av: TrondHelge (---.80-202-87.nextgentel.com)
Dato: October 17, 2003 06:56AM

Du fÄr kjÞpt sink-grunning pÄ de fleste bilbutikker som BilXtra og diverse bensinstasjoner.
Lakken fester seg helt fint, er ikke noe problem der.

Re: Karosseri
Lagt inn av: THolandsli (193.213.209.---)
Dato: October 17, 2003 12:20PM

Hei....
Noen sinkgruninger gir en fet overflate, disse mÄ mattslipes fÞr lakkering.

mvh
Torgeir

Re: Karosseri
Lagt inn av: stein bratten (---.adsl.tele2.no)
Dato: November 18, 2003 02:36PM

Hei ! Det beste er Ä sandblÄse, zink (eller syregrunning), grunning + en-komponent lakk (den er myk og sprekker ikke sÄ lett) sÄ tectyl. Det er rimelig Ä sandblÄse. Ca-pris med sandblÄsing og sink 2000 kr ( hele bunnen). Olje er bra Ä bruke i kanaler og hulrom Er det rust mÄ du ikke bruke olje. Olje stopper ikke rusten. (den forhindrer att det kommer rust)
LYKKE TIL !!!!
Hilsen: Stein bratten

Re: Karosseri
Lagt inn av: stein bratten (---.adsl.tele2.no)
Dato: November 18, 2003 02:39PM


PUSS MED STÅLBØRSTE/sandblĂ„s_smĂžr pĂ„ SYREGRUNNING eller zink_bruker du zink mĂ„ du grunne etterpĂ„ med enkomponent grunning ,deretter lakker du med enkompont lakk.


enkomponenten :: den er myk sprikker ikke sÄ lett.

alternativ 1 confused smileyYREGRUNNING + enkomponent-lakk

alternativ 2: ZINK+enkomponent-grunning+enkomponent-lakk.

HILSEN STEIN
LYKKE TIL:::::::

BERGEN::

Re: Karosseri
Lagt inn av: Bjarte (---.bb.online.no)
Dato: February 04, 2004 02:48AM

Jeg ville ikke brukt en-komponent grunning eller lakk.Hvis du spĂžr et lakkverksted anbefaler de to-komponent lakk. Den to-komponente lakken har en bedre sliteevne.

Bjarte

Re: Karosseri/Lakkering
Lagt inn av: Loddvar (---.dialup.online.no)
Dato: March 08, 2004 09:02AM

Hei
Jeg lurer pÄ og begynne pÄ et restaurerings objekt og har tenkt og gjÞre alt selv,til og med hellakkering og nedpussing.Men jeg har ikkje hatt stÞrre lakkeringer fÞr og lurer pÄ om og hvor det finnes informasjon,framgangsmÄter,og veiledning ved hellakkering av biler.Blanding av lakk,varme i rom avstand fra gjensatanden og alt ellers.Finnes det bÞker?hvor?Finnes det sider pÄ nett?eller er det noren som kan svare meg pÄ dette?

MVH Simon



Loddvar!

Re: Karosseri
Lagt inn av: Ăžyvind bryhni (---.bb.online.no)
Dato: June 28, 2006 08:24PM

Hei ! jeg ville sandblÄst for Ä fÄ bort all rust og , grunnet med epoksygrunning fÞr tektyl / understellsmasse ... dette fordi at epoksygrunningen er helt tett pga at den er oljebasert . den er noe mer helseskadelig , men bruker du maske gÄr jo dette greit ! desutten er epoksygrunningen den eneste grunningen som har garanti ! den er helt overlegen hvis du skal ha et topp resultat ! ulempen er at du mÄ ut med litt mer penger , og at den er mer helseskadelig , samt at den tÞrker litt senere .

Re: Karosseri
Lagt inn av: JĂžrgen O. L (---.bb.online.no)
Dato: January 20, 2008 01:11PM

Hvor fÄr man gjort dette for 2000,- da? Trengs pÄ min Amazon smiling smiley.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character K defined in its font.