Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Vannlekasje
Lagt inn av: Sven Helge Larsen (---.studby.ntnu.no)
Dato: August 20, 2003 07:15PM

Det lekker vann inn i bagasjerommet rett under hattehyllen til venstre. Det lekker når det regner og når jeg har vann på bakruta. Det er også vått i hele hattehylla når jeg presser ned foret. Finner ikke lekasjen. Noen tips?
Amazon P121 1970


Re: Vannlekasje
Lagt inn av: Svein Warberg (---.dep.no)
Dato: August 21, 2003 02:58PM


Det er en velkjent sak at Amazonene lekker vann. Mest vanlig er ved frontruta, men jeg har hørt om flere tilfeller også når det gjelder bakruta.
Det aller beste er nok å ta ut ruta og montere den på plass igjen med rikelig med vindustetning. Kanskje bytte gummien hvis den er sprø av elde.
(Men ikke bytt hvis den er myk og fin, nye reproduserte kan ha dårligere passform enn de gamle originale). Hvis du tar ut ruta er det en sjanse for at du vil avdekke rust i falsene som evt. må utbedres.
Men fortvil ikke, som regel holder det med å presse inn vindustetning med ruta på plass, prøv det først. Hvis det er snakk om en bruksbil med lavere krav til finish kan du i tillegg legge silikon utenpå gummilista. særlig i hjørnene.
Vindustetning med munnstykke til å smyge inn under lista får du i de fleste bilrekvisitaforretninger.



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character K defined in its font.