Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Styling
Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Styling
Lagt inn av: Greger Hageland (---.bb.online.no)
Dato: June 19, 2003 10:31AM

Hallo der

Hva slags styling er det til en Amazon?
Jeg har front spoiler, solskjerm. og vinge til bagasje lokket (en som er poppet fast), og jeg vil ha mye mer. Jeg har hørt at det er noe som kan poppes fast på pansetet. En forhøyning eller noe sånn. Fins dette?? Er det noe mere styling a noe slag til "godbilen"? Og hvor kan jeg få tak i slikt, eller hvem kan jeg kontakte?

hilsen Greger

Re: Styling
Lagt inn av: Steffen Bakke (81.26.33.---)
Dato: June 20, 2003 04:03PM

Har funnet Spacere.. Men det er vel ikke lovlig i Norge ?

Re: Styling
Lagt inn av: svein tore pedersen (---.dialup.online.no)
Dato: June 22, 2003 11:05AM

Den forhøyningen som skulle være til panseret, er som de andre, en glassfiber-greie til å lime/poppe fast. Sent på 70-tallet, og tidlig på 80 tallet var dette greier å få kjøpt i Sverige, feks over postordre. I bilmagasiner stod det mange annonser på frontspoiler, "ande-rumpe" til koffertlokket, "gangster-caps", og denne forhøyningen. Den har navn etter noe amerikansk - det heter "scoop", og hadde navn L-88 Scoop. ( det er ikke etter Volvo lastebil L88 / N88 ). Navnet komer fra noen Chevrolet-modeller såsom Corvette, Camaro og andre som fikk en trimversjon av motoren levert fra fabrikken. Dette motoralternativet het L-88, og tok mere høyde enn orginalmotoren, og da designet de dette scoopet for å gi plass, samt at det er formet slik at det omtrent skulle "mate" forgasserene med luft. Det var mange bilmerker og modeller i Amerika som hadde sine forhøyninger på panseret. Disse virket jo også selvfølgelig som ekstra kjøling for motoren.
Å få tak i slikt kan vel være vanskelig, og jeg vet ikke om noen som selger slikt nå. Det går en rød Amazon i klubben med en annen form for "panser-styling", men med "ande-rumpe" og sideskjørt. Om han har laget sideskjørta selv vet jeg ikke. Men du må ikke glemme 80-tallets store greie, nemlig "laksetrappa" i bakruta.

mhv. svein tore pedersen

Re: Styling
Lagt inn av: Harald (---.no.powertech.net)
Dato: June 23, 2003 11:36PM


Re: Styling
Lagt inn av: knut tarberg (62.113.158.---)
Dato: November 06, 2003 12:38PM

hei....

Er det nokon som veit kva ei "laksatrapp" ligger på i pris, og kor du får tak i det?


Re: Styling
Lagt inn av: Greger Hageland (---.vaf.no)
Dato: December 17, 2003 01:53PM

Det er mulig jeg har ei liggende, men er ikke helt sikker på om den har den "stanga" på midten er der, men tror den skal kunne festes likevel.. skal skjekke opp i det. Men pris vett jeg ikke.


Re: Styling
Lagt inn av: martinj (---.bb.online.no)
Dato: June 14, 2006 08:44PM

det er skoop på panseret du tenker på.. jeg har sporet opp en form, å kan støpe hvis noen er inntressert..



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 10 banner class does not have character Y defined in its font.